سناتور جمهوری‌خواه پایان مداخله نظامی آمریکا را در دیگر کشورها خواستار شد و گفت هر بار که آمریکا یک دیکتاتور را سرنگون کرد به غیر از هرج و مرج و افزایش افراط‌گرایی ثمری برای آن کشور نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسییاسکایا گازتا، رند پال سناتور جمهوری‌خواه که به تازگی قصد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرده است پایان مداخله نظامی آمریکا را در دیگر کشورها خواستار شد و گفت هر بار که آمریکا یک دیکتاتور را سرنگون کرد به غیر از هرج و مرج و افزایش افراط‌گرایی ثمری برای آن کشور نداشته است.
رند پال در جمع هوادارانش در ایالت نیوهمشایر اعلام کرد آمریکا باید به دقت پیامدهای مداخلات خارجی خود را ارزیابی کند و در صورتی که به این نتیجه برسد مداخله‌اش منجر به بالاگرفتن تنش ‌می‌شود از آغاز آن خودداری کند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: «در حزب ما (جمهوری‌خواه) برخی می خواهند نیروهای آمریکایی در شش کشور حتی بیشتر حضور داشته باشند. این چیزی است که من را از آنها متمایز می کند. آنها از باراک اوباما یا هیلاری کلینتون برای سیاست خارجی آنها انتقاد می کنند اما خود آنها احتمالا همین کار را با قدرتی ده برابر انجام می دادند».
وی افزود: «هر بار که یک دیکتاتور را سرنگون می کنیم، شاهد هرج و مرج و شدت گرفتن افراط گرایی هستیم. بهتر است از خود بپرسیم آیا یک مداخله مفید است یا نه. برخی اعضای حزب ما فکر می کنند که مداخله همیشه لازم است. آنها از تأمین‌کننده‌های اسلحه برای رژیم معمر قذافی (دیکتاتور سابق لیبی) سپس از  "مبارزان آزادی" که در کنار القاعده قرار گرفتند، حمایت کردند».
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رند پل خاطر نشان کرد او نمی خواهد که آمریکا خود را از امور بین المللی بیرون بکشد و از حفاظت از منافع ملی خود چشم‌پوشی کند اما پیش از هر چیز نباید به بقیه لطمه بزند.
وی به موضوع داعش اشاره کرد و گفت: «این شر از کجا می آید؟ ما نزدیک به 600 تن تسلیحات و مهمات در جنگ داخلی در سوریه مصرف کردیم اما هیچ اردوگاه خوبی در یک جنگ داخلی وجود ندارد و بخش اعظم سلاح‌هایی که برای شورشیان ارسال شد به دست داعش افتاد. یک سو بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سوی دیگر افراط گرایان. از مسیحیان سوریه بپرسید کدامیک را انتخاب می کنید؟ اسد یا داعش؟ بدیهی است اسد را انتخاب می کنند زیرا بیشتر اهل مدارا و تسامح است. قطعا او انسان کاملی نیست، اما او را با داعش مقایسه کنید».
وی با اشاره به حمله به نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی در سال 2012 که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد، گفت: «چرا ما در لیبی در خط مقدم مداخله کردیم؟».
وی افزود: «همه آنهایی که امروز از من انتقاد می کنند آن زمان اعزام نیروهای ما را به آنجا خواستار بودند. اما مداخله نظامی در لیبی اشتباه بود. جهان اکنون امن‌تر نشده است. در نهایت تندروها در استخر سفارتخانه ما در طرابلس شنا کردند. این فاجعه است».


انتهای پیام/
برچسب ها: رند پال ، آمریکا ، داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار