اهدای خون پارسال در مازندران5/2 درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، شمار اهدا کنندگان مستمر خون در پارسال را بیش از ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در سال قبل بیش از ۱۵۸ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کرده اند.

پوریانی شمار اهدا کنندگان بار اول خون در استان طی سال قبل را حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و افزود: در مجموع میزان اهدای خون در استان در سالی که گذشت رشد ۲.۵ درصدی داشته است و ۱۳۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته مدیرکل انتقال خون مازندران پارسال ۱۸۰ هزار واحد فرآورده خونی در بین مراکز درمانی استان توزیع شد که نتیجه همکاری و همیاری مردم و بخش های مختلف بوده است.

پوریانی، نصب و راه اندازی دستگاه اشعه گاماسل در انتقال خون مازندران را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: تجهیز به این فناوری سبب جلوگیری از بسیاری از عارضه های خطرناک در بیماران می شود.

وی با بیان اینکه در ایام پیک سفرهای نوروزی نیز دچار کمبود نشده ایم گفت: در نیمه اول امسال حدود 4 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 3 هزار و ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم خواست تا برای جلوگیری از کمبود ذخایر خونی به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.


انتهای پیام/ع

برچسب ها: ساری ، اهدا ، خون ، پارسال ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.