در نشست سه جانبه ایران، عراق و سوریه در تهران، بر حل بحران سوریه از طریق گفتگو و حمایت از ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم تاکید شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نشست سه جانبه با حضور فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه، نزار الخیرالله معاون وزیر امور خارجه عراق و حسین امیرعبداللهیان معاون امور عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران، بر تبادل نظر درباره تازه ترین تحولات منطقه و جنایات سازمان های تکفیری و بحران یمن متمرکز بود. شرکت کنندگان در این نشست به نقش تخریبی رژیم صهیونیستی در ایجاد تنش و بحران در منطقه اشاره کردند. 
محمد عبدالرزاق گزارشگر الاخباریه سوریه در تهران در این باره گزارش داد، مقابله با تروریسم و تفکر تکفیری موجب شد دمشق ، تهران و بغداد به تقویت همکاری و افزایش تلاش ها برای مقابله با سازمان های تروریستی مسلح از جمله داعش و جبهه النصره روی آورند و خواستار همکاری دیگر کشورها برای مقابله با تروریسم شوند. 
فیصل المقداد در حاشیه این نشست به خبرنگار الاخباریه گفت: «ما بازتاب دهنده اراده ملت هایمان در این سه کشور برای مبارزه با ترویسم هستیم. ما تصمیم گرفتیم به این همکاری ادامه دهیم و نشست بعدی در سطح وزیران امور خارجه یا معاونان آنها در دمشق برگزار خواهد شد. راه برای همه کسانی که مایل به مشارکت در مبارزه با تروریسم و مقابله با مداخله خارجی در امور کشورهایمان هستند باز است تا به ما ملحق شوند».
طرف ایرانی نیز در این نشست تاکید کرد سوریه و عراق به پیشرفت زیادی در مبارزه با تروریسم و تقویت راه حل های سیاسی دست یافته اند.
طرف عراقی نیز بر اهمیت توسعه همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین سه کشور و اجرای قطعنامه های شورای امنیت برای توقف حمایت از تروریسم تاکید کرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار