معاون اجرایی ارتش با اشاره به آمادگی‌ نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز شاهد آن هستیم که هواپیمای کشورهای دیگر تقاضا می‌کنند که از فضای امن آسمان جمهوری اسلامی ایران عبور کنند و همچنین ناو گروه‌های آموزشی و عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش در خلیج عدن و آبراه‌های بین‌المللی حضوری مقتدرانه دارند.

رصد هرگونه حرکت هوایی دشمن از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) /حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در خلیج عدنامیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران در حاشیه مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی اظهار داشت: ایشان اولین رئیس ستاد ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودند که از سوی امام خمینی (ره) انتخاب شده و در شرایطی رئیس ستاد ارتش شدند که گروهک‌های ضد انقلاب داعیه‌ی جدایی طلبی در بخشی از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین توطئه خائنانه انحلال ارتش را در سر داشتند.

وی افزود: این گروهک‌ها با سردادن شعارهای خائنانه در مقابل ارتش و انقلاب قرار گرفته‌اند اما شهید قرنی با قدرت و همه توان جلوی این توطئه‌های خائنانه ایستاد و داعیه‌های جدایی طلبی ضد انقلاب و همه این توطئه‌ها را خنثی کرد.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد: شهید قرنی یک تنه با حمایت‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبانی‌هایی که از ارتش داشتند و با حمایت‌های مادی و معنوی توانست یک تنه جلوی ضد انقلاب بایستد و یک پارچگی و وحدت فرماندهی را در ارتش ایجاد کند.

معاون اجرایی ارتش گفت: بعد از آن هم دیدید که در جنگ تحمیلی، ارتش توانست دوشا دوش سایر نیروهای مسلح از این ماموریت‌ها سربلند بیرون بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آمادگی ارتش در دفاع از مرزها چگونه است، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با حفظ توان رزمی در بخش‌های تحقیقاتی، آموزشی و عملیاتی به حمد الله در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، به طوریکه امروز در مرزهای زمینی حضوری مقتدرانه دارد و حرکات دشمنان و تهدیداتی که در آن سوی مرزهای ما در کشورهای همجوار رخ می‌دهد را به خوبی رصد می‌کند.

وی افزود: امروز به حمد الله در این فضای امن شاهد هستیم که هواپیمای کشورهای دیگر تقاضا می‌کنند که از فضای امن آسمان جمهوری اسلامی ایران عبور کنند که این نشان از آمادگی خوب دفاعی نیروهای مسلح به ویژه ارتش دارد، لذا امنیت خوبی در فضای کشور برقرار شده که سعی می‌کنیم آن‌ را حفظ و رصد کنیم.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد: در دریا نیز می‌بینید که ناو گروه‌های آموزشی و عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و در آبراه‌های بین المللی و اقیانوس‌ها حضوری مقتدرانه دارند و پرچم پر افتخار کشورمان را در دنیا به احزاز در می‌آورند.

معاون اجرایی ارتش گفت: ناو گروه‌های آموزشی از این آبراه‌ها عبور کرده و به عرشه‌های افتخار می‌رسند و با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست می‌کنند.

وی افزود: در مرزهای زمینی نیز نیروی زمینی ما و در آسمان نیز نیروی هوایی ما آمادگی کامل دارند.

معاون اجرایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: همچنین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با دیدبانی کردن از فضای کشورمان، کوچکترین حرکت هوایی دشمن و تهدیدات احتمالی در آن سوی مرزها را رصد می‌کند و نیروهای ما آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، آسمان ، ایران ، محمودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار