باز هم استفاده غیر اصولی و بدون تخصص از یکی از وسایل کمکی پزشکی مخصوص بدنیا آوردن طبیعی نوزاد فاجعه آفرید و باعث مرگ یک نوزاد پس از یک ساعت از تولد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پس از گذشت دو سال از ماجرای مرگ یک دو قلوی پسر تنها یک ساعت بعد از بدنیا آمدن به خاطر صدمات شدید مغزی پزشکی قانون در کشور انگلستان مسئولین بیمارستان لینکلن کانتی را محکوم کرد.


گفتنی است، مادر این دوقلوی پسر پس از هفت سال تلاش برای بارداری سرانجام صاحب این دوقلو شده بود و به دلیل شرایط خاص بارداری قرار بود که از طریق جراحی سزارین دو کودک او به دنیا بیاید.

اما پزشکان در هنگام وضع حمل این مادر به طور ناگهانی تغییر عقیده داده و کودکان را به طور طبیعی و با استفاده از وسیله Foreceps بدنیا آورده‌اند.

فشار وارد بر جمجمه کودک هنگام استفاده از دستگاه Forceps  به قدری شدید بوده که یکی از دو قلوها بر اثر عوارض ناشی از آن تنها یک ساعت پس از تولد جان خود را از دست داده است.


لازم به ذکر است، هنگام به دنیا آمدن این کودکان پزشکان متخصص حضور نداشته و پس از مرگ نوزاد پزشکان با حذف وسایل سعی در بی‌گناه نشان دادن بیمارستان کرده‌اند. این خانواده حال موفق به گرفتن غرامت از بیمارستان شده‌اند.




منبع: دیلی میل




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار