مقاومت دستگاه ها و موازی کاری تهدیدهای پیش روی دفاتر پیشخوان دولت

مهدي رئوف مدير هماهنگي و برنامه ريزي ستاد تشکیل دفاتر پیشخوان دولت گفت: مقاومت دستگاه ها، در برون سپاری امور و تمايل آنها به موازی کاری و ایجاد دفاتر مستقل و تخصصي در كشور، از جمله تهدیدهای پیش روی دفاتر پیشخوان است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از ستاد خبری سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان دولت، مهدی رئوف مدیر هماهنگی و برنامه ریزی ستاد تشکیل دفاتر پیشخوان با بیان این مطلب افزود: از موضوعات مهم در دولت يازدهم که به آن توجه ویژه ای شده، چابك سازي و توانمندسازي دولت است، که این موضوع از طريق واگذاري و برون سپاري امور اجرايي ميسر می شود.

وی ادامه داد: تسريع و تسهيل دسترسي ها، تمرکز زدایی از پایتخت و مراکز استان ها، ارتقاء عدالت اجتماعي، صرفه جویی در زمان، کاهش تردد شهری و بین شهری بالاخص در کلان شهرها و جلوگیری از آلودگی هوا، ارائه خدمات قابل ارایه به مردم نظیر امور ثبت احوال و پرداخت عوارض از جمله اهداف تشکیل دفاتر پیشخوان دولت است.

رئوف تصریح کرد: دفاترپيشخوان يك مجموعه خدمت محور، مبتني بر فناوري اطلاعات است، كه می توان در صورت صلاحدید دولت، و با استناد به پشتوانه قانوني مجلس شوراي اسلامي از اين دفاتر  به عنوان بازوي اجرايي چابك و كم هزينه، مبتني بر دانش روز و فن آوري اطلاعات استفاده نمود.

مدیر هماهنگی و برنامه ریزی ستاد تشکیل دفاتر پیشخوان دولت در پایان خاطر نشان کرد: شرح وظايف هر يك از بخش هاي دولتي و خصوصي مستقل از هم است و نبايد اين تعبير به وجود آيد كه با پر رنگ شدن دفاتر پيشخوان، اختلالی در امور حاكميتي و اجرايي غيرقابل واگذاري به بخش خصوصي به وجود می آید.

انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار