مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باید برنامه جامع تأمین آب برای تمامی شهرها و شهرستان‌های کشور تدوین و تهیه شود.

تدوین برنامه جامع تامین آب برای تمامی شهرها و شهرستان‌های کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نيرو (پاون)، "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در آئین گشایش هشتمین همایش مدیران امور آب وفاضلاب شهرها وشهرستان‌های کشوردر برج میلاد، اظهار داشت: با توجه به چالش‌های زیادی که در بخش آب و فاضلاب وجود دارد، بایستی به توسعه سرمایه انسانی در آب و فاضلاب توجه بیشتری شود؛ زیرا ما نیازمند مدیرانی هستیم که نگاه بین‌المللی داشته باشند، ولی در حد ملی تصمیم بگیرند و در مقیاس شهری اجرایی کنند.

وی ادامه داد: درنظرداریم در قالب برنامه‌ای، آموزش داخلی و خارجی برای مدیران برقرار کنیم و درحال تدوین برنامه فوق در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هستیم.

جانباز با اشاره به اینکه کشور ما با تغییر اقلیم مواجه است و آب در دسترس هر روز کاهش می‌یابد، افزود: چالش آتی ما بسیار بزرگ است و باید خود را با شرایط حال و آینده منطبق کرده و مدیریت کنیم.

وی خطاب به مدیران گفت: خدمت‌رسانی بی‌وقفه و صیانت از کیفیت آب جزو ذات کار مدیران آب و فاضلاب است و این موضوع باعث ارتقای اعتماد مردم به آبفا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی با محورهای توسعه سرمایه انسانی و اقتصاد آب می‌تواند بسیار کارگشا باشد خطاب به مدیران افزود: فعالیت‌هایتان باید نگاه اقتصادی داشته باشد، اگرچه با حمایت‌های وزارت نیرو و تلاش‌های ما قدم‌های خوبی در این خصوص انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با همکاری دولت و وزارت نیرو اعتبارات خوبی برای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی از محل صندوق استقراض از صندوق توسعه ملی به میزان 500 میلیون دلار بوده و در مجموع می‌توانیم در بخش روستایی بیش از 2 هزار میلیارد تومان در روستاها هزینه کنیم.

جانباز با ابراز امیدواری از اینکه مدیران در سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی برای گذر از تنش آبی سال 94 داشته باشند، افزود: هریک از مدیران آبفای شهرها و شهرستان‌ها باید برنامه جامع تأمین آب شهرستان خود را تهیه کند و چنانچه این برنامه موجود نباشد، از ما طلب نماید؛ زیرا در افق بلندمدت برای تأمین آب شهرستان‌ها به آن نیاز خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم تدوین سند جامع منابع انسانی برای هر یک از شرکت‌ها اظهارداشت: توسعه دولت الکترونیک برای ارائه خدمات بهتر، پیاده‌سازی مدل مدیریت دانش، تکمیل شناسایی گلوگاه‌ها، توجه به کارکنان و کنترل وضعیت معیشتی آنان از وظایف اصلی مدیران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار