درصفحات اجتماعی روزنامه های کشور موضوع های بازگشت 108 شی تاریخی ازآمریکا به ایران وآمار هشداردهنده ی تجرددرجامعه پیگیری می شود.


به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایران،خراسان،مردم سالاری ،وطن ا مروز،آرمان وجام جم درصفحات اجتماعی امروزخود به مطالبی همچون قرارداشتن 360 هزار شغل دراختیار پناهندگان افغانی ، افزایش دفعات توزیع بسته امنیت غذایی ، قتل 125تهرانی باسلاح سرد سیاست گذاری های متعدد درحوزه کودکان کار و......اشاره کردندکه درادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

*روزنامه آرمان

افزایش آسیب هاو معضلات اجتماعی،افزایش فقر،گسستگی خانوادگی ،ازهم پاشیدگی خانواده ها،اختلافات خانوادگی ،افزایش طلاق،نیازهای اجتماعی ،رفاهی،فرهنگی واقتصادی ،خانواده گریزی ،حضور کودکان بی سرپرست وبدسرپرست درجامعه ازمهمترین عوامل موثربرحضور کودکان کاروخیابان درجامعه است.به طوری که متاسفانه روزبه روز برجمعیت کودکان کاروخیابان افزوده می شود.

روزنامه آرمان درصفحه اجتماعی امروز خودبه موضوع سیاستگذاری های متعدد درحوزه کودکان کار می پردازد.

دراین گزارش آمده است:پدیده کودکان کاروخیابان یکی از معضلات گریبانگیر اگثر شهرهای بزرگ درجهان معاصر است.گسترش پدیده کودکان کار جوامع توسعه یافته ودرحال توسعه رابه یک اندازه به خود مشغول کرده است.

درادامه نیز موضوع های سیاستگذاری های متعدد درحوزه کودکان کار،طرح آموزشی - حمایتی کودکان وخانواده ، شناسایی کودکان کارو خیابان ورفع مشکلات آنها در18استان کشور،رسیدگی به نارسایی نهادهای اجتماعی ازجمله خانواده ومدرسه ، فقر اقتصادی،ارتباط خانواده های کودکان خیابانی وناتوان آنها درانطباق باشیوه های زندگی شهرهای بزرگ ،آغاز کودکان کاروخیابان در جهان به وی‍ژه ایران و.....  بررسی می شود.

همچنین روزنامه آرمان درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع های هزار و160 دخترایرانی عروس افغانها شدند،رواج پناهندگان درایران وایستگاهی بین خانه وکلانتری می پردازد.

*روزنامه ایران

بازگشت 108 شی تاریخی ازآمریکا به ایران

روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بازگشت 108 شی تاریخی ازآمریکا به ایران می پردازد.

این روزنامه دراین باره آورده است:بازگرداندن اشیای چغامیش والواح هخامنشی درآینده ای نزدیک به کشور، پس از پرونده خوروین، دوپرونده پر کشمکش است که بزودی به نتیجه می رسد رسیدگی به این پرونده ها زمانگیر وپرهزینه است.

درادامه نیز بررسی موضوع های بازگشت 108 شی تاریخی به ایران، بازگشت اشیای چغامیش به ایران تاپایان سال 94،شناسایی108 شی تاریخی منطقه چغامیش به دست موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو وتحویل این اشیا درفرودگاه امام خمینی (ره)به مسئولان سازمان میراث فرهنگی ، قدمت 8هزار ساله اشیای چغامیش ، پیگیری 50ساله اشیا تاریخی ایران و.....صورت می گیرد.

همچنین روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دو روایت متفاوت از ساخت وسازهای میدان سپاه می پردازد.

*روزنامه خراسان

قرار داشتن 360 هزار شغل در اختیار پناهندگان افغانی

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع قرار داشتن 360 هزار شغل در اختیار پناهندگان افغانی می‌پردازد.در این روزنامه آمده است در حال حاضر 1.5 میلیون پناهنده و مقیم قانونی از کشور افغانستان در ایران حضور دارند و 1.5 میلیون افغانی تحت عنوان افراد غیرمجاز در کشور هستند. با توجه به افزایش افراد غیرمجاز در ایران می‌توان آنها را پناهندگان نوین در کشور نامید.

در ادامه نیز موضوع‌های قرار داشتن 360 هزار شغل در اختیار پناهندگان افغانی، ورود روزانه هزار و 500 تن به صورت غیرمجاز به کشور، جلوگیری از ورود مهاجران افغانی به ایران، نبود جنگ در افغانستان و شرایط مناسب برای زندگی پناهندگان افغانی در افغانستان و ... بررسی می شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مجلس پرونده‌ وزیر آموزش و پرورش را به قوه قضائیه ارجاع داد و آمار بالای تجرد در جامعه هشداردهنده است می‌پردازد.

*روزنامه مردم‌سالاری

 وقوع 50 درصد مرگ‌هابه دلیل سکته مغزی و قلبی 

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وقوع 50 درصد مرگ‌ها به دلیل سکته مغزی و قلبی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است متأسفانه نزدیک به 50 درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند در صورتی که می توان با توجه به نوع غذای مصرفی و میزان کالری از این اضافه وزن پیشگیری کرد.

در ادامه نیز موضوع‌های وقوع 50 درصد مرگ‌ها به دلیل سکته مغزی و قلبی، تغذیه نامناسب و افزایش وزن، افزایش بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های غیرواگیر در ایران، ارتباط افزایش مصرف نمک و افزایش حجم خون، پارگی رگ و سکته مغزی و فلج شدن افراد جامعه، مصرف بی‌اندازه شیرینی و شکلات در تغذیه‌های نامناسب افراد جامعه و ... بررسی می شود.

همچنین روزنامه مردم‌سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های خط قرمز ما فروش دارایی‌های تأمین اجتماعی است و افزایش دفعات توزیع بسته امنیت غذایی می‌پردازد.

*روزنامه وطن امروز

 قتل 125 تهرانی با سلاح سرد

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع قتل 125 تهرانی با سلاح سرد می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است در سال گذشته 125 تن در استان تهران بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست داده‌‌اندکه این رقم در مقایسه با سال 92 که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 118 تن اعلام شده بود 5.9 درصد افزایش یافته است.

در ادامه نیز بررسی  موضوع‌های قتل 125 تهرانی با سلاح سرد آمار قتل شهروندان تهرانی در سال 92 با سلاح سرد، افزایش 5.9 درصدی آمار قتل با سلاح سرد در تهران، قتل 101 مرد تهرانی و 24 زن تهرانی با سلاح سرد در سال 93، افزایش 50.92 درصدی آمار قتل در تهران با سلاح سرد در اسفند ماه سال 93 نسبت به زمان مشابه در سال 92 و ... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های پایتخت خاکستری شد، ازدواج هزار و 160 ایرانی با اتباع افغانی، پوشش پلکانی بیمه درمان معتادان می‌پردازد.

*روزنامه جام جم

نظام آموزش آسیب‌شناسی می‌خواهد

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نظام آموزش آسیب‌شناسی می‌خواهد می‌پردازد.

در این روزنامه آمده انتقاد از نظام آموزشی کشور، این روزها شکل جدی‌تری می‌گیرد، هر چند تاکنون بارها بحث استیضاح از وزیر آموزش و پرورش رسانه‌ای شده ولی حتی نمایندگان نیز مشکلات ریشه‌دار نظام آموزش را با سین جیم وزیر و حتی برکناری او، حل شدنی نمی‌دانند.

در ادامه نیز موضوع‌های آسیب‌شناسی نظام آموزش کشور، مشکلات ریشه‌دار نظام آموزشی کشور، نارسایی‌های نظام آموزشی، مشکل مسکن فرهنگیان و معلمان، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، اخذ اجباری شهریه به بهانه مشارکت‌های مردمی از دانش‌آموزان، اختلاف شهریه‌های مدارس غیردولتی، پایین بودن کیفیت آموزش در برخی از مدارس، فوق‌برنامه‌های غیرضروری و اجباری، نیروهای مازاد، شرکتی، قراردادی و ...، اعتراض معلمان به نابرابری حقوق و دستمزد در وزارت آموزش و پرورش، افزایش 4 هزار و میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود به موضوع صورت مسئله را پاک نکنیم و معضل حضور دست فروشان در شهرهای بزرگ می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازگشت ، شغل ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.