طبق اعلام فدراسیون جهانی جودو، ایران هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون جودو در حالی این روزها از یک سهمیه قطعی برای جودو ایران خبر می‌دهد که هنوز مسابقات گزینشی المپیک برزیل به پایان نرسیده است. درحالی این خبر منتشر شده که هنوز هیچ جودو‌کار ایرانی در بین 22 نفر برتر جهان حضور نیافته است و حدود یک سال و چند ماه دیگر تا المپیک برزیل مانده و مسابقات گزینشی زیادی با امتیازات بالاتر قرار است که برگزار شود و فدراسیون جهانی نیز تا پایان این مسابقات نفراتی که موفق به کسب سهمیه‌ شده‌اند را اعلام نخواهد کرد. حتما منظور فدراسیون جودو‌ از کسب یک سهمیه قطعی برای جودو کشورمان، سهمیه«وایت کارت» است. 
 
«وایت کارت» سهمیه‌ای است که به کشورهایی که نتوانسته‌اند سهمیه‌ای بگیرند تعلق می‌گیرد و آن هم بعد از پایان تمام مسابقات انتخابی معلوم می‌شود و در صورتی که بیش از 10 مسابقه دیگر تا پایان سال وجود دارد مسئولان فدراسیون جودو از کسب یک سهمیه قطعی سخن می‌گویند که معلوم نیست که این صحبتها بر چه اساسی وایت سهمیه طبق چه فرمولی کسب شده است. 
 
این سهمیه به کشورهایی که سهمیه المپیک گرفته‌‌اند تعلق نمی‌گیرد و برای گسترش جغرافیایی و افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده در المپیک و کشورهایی مثل نپال، افغانستان و پاکستان که هیچ یک جایگاهی در جودو‌ دنیا ندارند تعلق می‌گیرد. 
 
در این خصوص مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی جودو‌ ijf کردیم که خانم «الیزابت» مسئول برگزاری مسابقات جهانی جودو طی ایمیلی این ادعا را رد کرده و گفته که تا پایان ماه می‌ سال 2016 هیچ کس نمی‌تواند بگوید که سهمیه المپیک را گرفته‌ایم که این ایمیل نزد تحریر باشگاه خبرنگاران محفوظ است. 
 
در همین خصوص با یکی دیگر از مسئولین فدراسیون جهانی جودو‌ صحبت کردیم و او نیز این ادعای فدراسیون را غیر واقعی دانست و گفت که گرفتن سهمیه حقیقت ندارد و تا یک سال و نیم دیگر مسابقات زیادی را برای کسب سهمیه المپیک ریو در پیش داریم و تا پایان این مسابقات هیچ سهمیه‌ای برای هیچ کشوری ثبت نخواهد شد. 

این مسئول در خصوص اظهارات فدراسیون در خصوص کسب سهمیه ابراز تعجب کرد و گفت نمی‌دانم چرا در این خصوص صحبت کرده‌اند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جودو ، سهمیه ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي حقيقت گو
۰۰:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام، لطفا دقت فرماييد كه وايت كارد غلط است آنچه درست است والد كارت است. ضمنا من تحقيق كردم حرف رييس فدراسيون آقاي دكتر رستگار در خصوص كسب سهميه درست است تعدادي سهميه بين كشور ها تقسيم ميشود و به هر كشور يك سهميه تعلق مي گيرد براي گرفتن اين سهميه يك حد اقل امتياز كافيست و نياز نيست حتما در بين ٢٢ نفر اول رنكينگ باشد. لطفا قبل از تحقيق كسي را متهم به دروغ نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
حسن روشنایی
۱۱:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
متاسفانه رییس فدراسیون جودو با اینکه ظاهرا از اهالی فنی جودوست و قاعدتا نباید بدون اطلاعات دقیق صحبت کند اینبار نیز ادعای کذبی کرد که دلسوزان واقعی جودو پرده از آن برداشتند. البته این بار اول نیست که او دروغ می گوید اگر بخاطر داشته باشید در مورد نتیجه رده بندی مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا نیز او گفت ما رده ششم را کسب کردیم که سایت رسمی اتحادیه جودوی آسیا رده هشتم برای نوجوانان و رده نهم را برای جوانان ایران ثبت کرده است. انشالله خدا بعدی را بخیر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مسئولین فدراسیون فقط به فکر خودشان هستند. زارعیان دیروز به تمرینات نیامد و قبلش استعفا داده بود
Iran (Islamic Republic of)
جودوکار
۱۱:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
فدراسیون جودو ایران فقط دروغ میگوید
آخرین اخبار