خريد تضمينی کلزا و گندم در خوزستان

با آغاز فصل برداشت گندم و کلزا تاکنون ۱۱۰ هزار تن گندم و ۳ هزار تن کلزا به صورت تضمینی در خوزستان برداشت و خریداری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدیر تعاون روستایی خوزستان امروزگفت: بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم در ۹۴ مرکز خرید تضمینی خریداری شد که از این تعداد ۶۵ مرکز وابسته به تعاون روستایی و ۲۹ مرکز متعلق به شرکت غله و بازرگانی در استان خوزستان آمادگی کامل دارند که ۱۰۰ درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تصمینی و نقدی خریداری کنند و به انبار‌ها و سیلو‌ها انتقال دهند. 

هرمزخواجوی قیمت تضمینی گندم معمولی را هزار و ۱۵۵ تومان و گندم دورم را هزار و ۱۸۰ تومان بیان کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به قیمت مناسب گندم، شاهد افزایش خرید تضمینی از کشاورزان گندمکار باشیم. 

وی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی دانست و گفت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اندیشیده شد. 

مدیرتعاون روستایی خوزستان افزود: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری یک میلیون تن گندم را دارند و آمادگی خرید تا این میزان وجود دارد. 

خواجوی گفت: بیشترین خرید در شهرستان‌ اهواز، شوش، هویزه، شوش‌تر، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان انجام گرفت که از عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان است. 

بیش از ۳ هزار تن کلزا تاکنون از مزارع خوزستان برداشت شده است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز خوزستان گفت: ۳ هزار تن کلزا از ۲۰ فروردین در استان برداشت شد که به صورت تضمینی هرکیلوگرم به قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و روز پرداخت از کشاورزان خریداری شد. 

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ تن کلزا از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود افزود: پارسال ۳۱ هزار تن دانه روغنی کلزا از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شد. 

وی گفت: امسال ارقام کلزا به نام‌های هایٌلای ۴۰۱، ۳۰۸ و ۴۸۱۵ برای کشت کلزا در اراضی کشاورزی خوزستان در نظر گرفته شده است و این محصول بیشتر در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، رامهرمز، هندیجان، ایذه، اندیمشک، اهواز و شوش کشت می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه کلزا یکی از گیاهان دانه روغنی است که به طور معمول قابل کشت در تمام مناطق سرد، معتدل و گرماست، افزود: میانگین تولید کلزا آبی در استان ۲ تا ۲ و نیم تن و کلزای دیم ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلو گرم در هر هکتار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خرید ، تضمینی ، کلزا ، گندم ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
خریدار هستم
آخرین اخبار