با توجه به خطرات و مضرات ناشی ازسموم ومواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی وفرآورده های دامی امروزه رویکرد استان به سوی تولید محصولات ارگانیک است.

مسئول حفظ نباتات استان زنجان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان با بیان اینکه در طی چند سال اخیر با توجه به استقبال مردم در تولید محصولات ارگانیک گفت:با توجه به خطرات و مضرات ناشی ازسموم ومواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی وفرآورده های دامی امروزه رویکرد بیشتری به این موضوع داده شده است.

روحرزی، با اشاره به اینکه در کشور ما نیز توجه بیشتری به تولید محصولات ارگانیک شده افزود:درچند سال اخیر در استان زنجان هم فعالیتهای خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان موفق به تولید محصولات پاک وسالم شده است ادامه داد:دراین محصولات باقی مانده ی سموم و مواد شیمیایی در حد مجاز و آلاینده های صنعتی و فلزات سنگین در زیر خط مجاز می باشد.

مسئول حفظ نباتا ت استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه محصولات تولیدی استان توانسته اند در چند مورد استاندارد تشویقی از سوی اداره ی استاندارد دریافت کنند، که این خود نشان دهنده ی نقطه ی قوت استان در تولید محصولات پاک می باشد.

روحرزی با اشاره به اینکه در مورد محصولات دامی نیز بحث ارگانیک مطرح شده است افزود:محصولاتی به عنوان مرغ سبز و یا فرآورده های مشابه به بازار عرضه می شود که به صورت بسته بندی شده با لیبل استاندارد وکدهای 16رقمی در سراسر کشور قابل پیگیری وشناسایی می باشند.

وی اضافه کرد : ماحصل فعالیتهای ارگانیک استان زنجان در قالب نمایشگاهی در تاریخ های 6 و7 اردیبهشت سال جاری به تماشای عموم گذاشته خواهد شد.

مسئول حفظ نباتات استا ن زنجان ادامه داد:این نمایشگاه توسط شبکه ی بهداشت و درمان استان زنجان به منظور معرفی محصولات ارگانیک و اطلاع رسانی از خطرات ناشی از سموم ومواد شیمیایی برگزار می شود.

روحرزی افزود:یک غرفه هم به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص داده شده است که در این غرفه از روند تولید محصولات ارگانیک و سالم و همچنین کد 16رقمی واستانداردهای تشویقی اعطا شده به این محصولات به مردم اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.