حمیدی گفت: دانش‌آموزان و والدین آنها به عنوان یک جامعه بزرگ نقش به سزایی تحت عنوان سفیران سلامت در خصوص امنیت غذایی به عهده دارند.

حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: 98 درصد از مدارس الگوی سفره سلامت را رعایت می‌کنند و در خصوص امنیت غذایی فاقد نمک و قند به عنوان یک گروه ترویج کننده نقش مهمی را بر عهده دارند.
 
وی گفت: امروز مفتخریم به عنوان یکی از دستاوردهای موثر در حوزه سلامت به فعالیتهای حرکتی دانش‌آموزان تحت عنوان المپیادهای حرکتی اشاره کنیم در تناسب وزن و قد دانش‌آموزان بسیار اثر گذار بوده است. 

وی ادامه داد: 3 میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه‌ای فعالیت بدنی دارند و مدیریت این المپیاد، تبلیغات،‌ داوری و نهضت داوطلبی برعهده دانش‌آموزان بوده است. 

وی با بیان اینکه فرمول سلامت، هفته‌ای سه بار فعالیت بدنی با ضربان قلب 130 تا 140 است، ادامه داد: متاسفانه سوغات بسیاری از شهرهای ایران شیرینی است در حالی که خوردن شیرینی برای سلامتی مضر است لذا باید برای مقابله با الگوی غلط مصرف شیرینی‌ها سعی شود فعالیتهای حرکتی افزایش یابد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار