عناصر داعش آب رود دجله را با استفاده از گوگرد مایع مسموم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فرات نیوز، عناصر تروریست داعش روز گذشته آب رود دجله را در موصل با استفاده از گوگرد مایع مسموم کردند. 

یک منبع امنیتی به فرات نیوز گفت: عناصر داعش مسیر گوگرد مایع را که در منطقه المشراق در جنوب موصل قرار دارد به سمت رود دجله تغییر دادند تا آب رود را به طور کامل مسموم کنند. 

هلاکت بیش از ۱۰۰ داعشی در عملیات بازپس گیری مرکز شهر رمادی 
نیروهای عراقی بیشتر محله‌های واقع در مرکز شهر رمادی در استان الانبار بازپس گرفتند و بیش از ۱۰۰ نفر از داعشی‌ها کشته شدند. 

سمیر شویلی سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق گفت عملیات بازپس گیری منطقه صوفیه در شهر رمادی بر اساس نقشه پیش می‌رود. 

وی گفت: سازمان مبارزه با تروریسم نخستین مرحله عملیات را با موفقیت زیاد به پایان رسانده و بر محله‌های شمالی این شهر تسلط یافته است. 

فرمانده ارشد عراقی: آوارگان اهل رمادی به خانه‌هایشان بازگردند
نیروهای ویژه-- موسوم به لشکر طلایی در عراق-- از آوارگانی که از شهر رمادی فرار کرده‌اند خواست با توجه به آزادسازی بخش‌های مهمی از این شهر، به خانه‌هایشان باز گردند. 

فاضل برواری تصریح کرد: «عناصر داعش در رمادی تلفات سنگینی متحمل شده‌اند... ما موفق شدیم مهم‌ترین مناطق شهر را آزاد کنیم.» 


درخواست برای تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل برای مقابله با تخریب آثار باستانی عراق
آلمان و عراق در نظر دارند به مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کنند قطعنامه‌ای در زمینه مقابله با پدیده غارت و تخریب آثار و اماکن باستانی به دست گروه داعش تصویب کند. 

هیئت‌های دیپلماتیک آلمان و عراق در سازمان ملل، روز سه شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند « پیش نویس این قطعنامه در روزهای آینده ارائه خواهد شد و احتمالا در ماه مه به تصویب خواهد رسید.» 

در این بیانیه مشترک آمده است «قطعنامه سازمان ملل، از همه کشورهای عضو این سازمان خواهد خواست عاملان چپاول و تخریب آثار فرهنگی و باستانی را مجازات و در قوانین خود در زمینه پیشگیری از قاچاق آثار باستانی به سرقت رفته تجدید نظر کند و آن‌ها را بهبود بخشند.»

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، دجله ، مسموم ، هلاکت ، الرمادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار