عباس زاده گفت: ساخت مدارس استثنایی به جداسازی کودکان استثنایی می‌انجامد و برخی از روانشناسان با این امر مخالفند.

آزاده عباس‌زاده، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ساخت مدارس استثنایی با جداسازی کودکان از سنین پایین نقشی در انگ‌زدایی این کودکان ایفا نمی‌کند و جامعه از این کودکان دور و دورتر می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات گوناگون در خصوص تاثیر جامعه و کودکان سندرم داون خاطر نشان کرد: اگر آموزش و شناخت کودکان با نیازهای ویژه در سنین پایین و مدرسه آموزش داده شود و باورها و احترام به تفاوت‌ها در گروههای جمعی آموزش داده شود شاهد رشد اجتماعی این گروهها بعنوان جز لاینفک جامعه هستیم.

عباس‌زاده افزود: چرا افراد سندروم داون نباید در مجلس، شورای شهر و... نماینده داشته باشند زیرا آنها را عقب مانده می‌دانند و این نگرش باید بازنگری شود.

وی خاطر نشان کرد: عوامل متعددی در توانمند سازی کودکان سندرم داون وجود دارد که نباید به سادگی از آنها گذشت و والدین مبتلا به سندرم داون می‌توانند با مراجعه به مراکز مختلف سازمان بهزیستی از دوران نوزادی تا بزرگسالی مبتلایان را حمایت‌های تخصصی توانبخشی (نظیر گفتار درمانی، فیزیوتراپی و... قرار دهند تا شاهد توانمند سازی این گروه باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار