نمایندگان سوال کننده از وزیر اقتصاد و امور دارایی، از به رأی گذاشتن سوال خود در صحن علنی انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتی و سید هادی حسینی نمایندگان سوال کننده از وزیر اقتصاد و امور دارایی، از به رأی گذاشتن سوالات خود در صحن علنی انصراف دادند.

علی طیب‌نیا که به منظور پاسخ دهی به سوال این دو نماینده در مورد دلیل فقدان راهبرد مشخص در زمینه نرخ سود بانکی به مجلس آمده بود، پس از ارائه توضیحاتی گفت: ما خودمان را هم نظر با نمایندگان سوال کننده می‌دانیم و تمام تلاش برای ساماندهی نظام بانکی را انجام خواهیم داد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: از همدلی و همزبانی و همراهی مجلس با دولت خدمتگزار سپاسگزاریم.

بهروز نعمتی به نمایندگی از دو نماینده سوال کننده، صحبت می‌کرد گفت: اگر وزیر اقتصاد قول بدهد که مشکلات را حل می‌کند بنده از به رأی گذاشتن سوال انصراف می‌دهم ولی اگر قول ندهند به رأی خواهم گذاشت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: جناب طیب نیا در بیاناتشان گفتند که نگاهشان معطوف به این است که نرخ سود سپرده کاهش پیدا کند منتها با رعایت شاخص‌هایی که بیان شد ودر مورد ایثارگران فرمودند از ظرفیت‌های قانونی برای خدمت آنها از همه طرفیت‌ها استفاده خواهند کرد.

نعمتی خطاب به ابوترابی‌فرد گفت:‌اگر وزیر اقتصاد رسما پشت تریبون اعلام کند و تعهد دهد حرفی ندارم در غیر این صورت سوال را به رأی خواهم گذاشت.

ابوترابی‌فرد گفت: این رویه مرسوم نیست که وزیر پس از اتمام وقت مجددا پشت تریبون قرار بگیرد. 

رئیس جلسه تصریح کرد: وزیر اقتصاد تعهد دادند که این اقدام صورت بگیرد. 

نهایتا بهروز نعمتی از به رأی گذاشتن سوال خود انصراف داد. 

این در حالی است وزیر اقتصاد و امور دارایی بیش از این دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده بود و اگر امروز کارت سوم را دریافت می‌کرد، با استناد به ماده 211 آیین نامه داخلی مجلس زمینه استیضاح وی فراهم می‌شد. 

انتهای پیام/


 

برچسب ها: نمایندگان ، تلاش ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار