باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

رومینگ، طرحی به ظاهر ملی در کشور/ آیا اپراتور‌ها حاضر به تکمیل رومینگ هستند

رومینگ ملی، طرحی که صحبت از یک تحول بزرگ در آنتن دهی تلفن همراه بود، گویا از همان ابتدا یکی از اپراتور‌ها با اپراتوری که سهم کمتر دارد، مشکل داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خرداد سال گذشته بود که طرحی به نام رومینگ ملی برای پوشش بهتر اپراتورها و ایجاد ارتباط مکالمه‌ای راحت افتتاح شد. طرحی که با اجرای آن تصور می‌شد با اختلالات در مکالمه یا قطع آنتن تلفن همراه، یک اپراتور خدمت شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتور‌های میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد موافقت‌نامه از اپراتور میهمان هزینه دریافت می‌کند.

اجرای این طرح، صحبت از یک تحول بزرگ در‌ آنتن دهی تلفن‌ها بود که به این منظور توقع ما از رومینگ ملی بیشتر از آمار موجود بوده است.

نکته‌ای که حتی رئیس نظارت و اعمال رگولاتوری آن را تایید می‌کند، این است که رومینگ ملی فقط مکالمه و پیامک را شامل می‌شود و از اینترنت رومینگ خبری نیست. اما گویا این رومینگ ملی بیشتر قبیلیه‌ای شده و مناطقی که پوشش مناسب ندارند، کم نیستند.

اما عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علت کاهش پوشش و اینکه چرا یکی سهم بیشتر می‌برد، اینگونه می‌گوید: یکی از اپراتورها با آن اپراتوری که سهم کمتر دارد مشکل داشته است و در حالی صدری مدیر عامل رایتل، اپراتور سوم تلفن همراه را بیشترین بهره ور از رومینگ ملی می‌داند و صدوقی مدیر عامل ارتباطات سیار نیز اولویت بندی اجرای این طرح را اپراتور اول عنوان می‌کند، اما اپراتور دوم نیز در این مورد سکوت می‌کند.

گفتنی است؛ با توجه به تایید وضعیت مطلوب رومینگ ملی در ابتدا و سپس با توجه به اینکه رئیس سازمان تنظیم مقررات مسئله قبلیه‌ای شدن رومینگ ملی را ناشی از درگیری‌های اپراتورها با هم عنوان می‌کند و در ادامه وقتی هریک از اپراتورها خود را اولویت اجرای این طرح می‌داند، گویا این قصه سر دراز دارد و اپراتورها به ناچار رومینگ ملی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار