خلیل الرحمان گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد استکبار ستیزی و الگوی کشورها علیه ظلم و استکبار جهانی است.

خلیل الرحمان جی، رئیس انجمن استقلال دارالقرآن در سنگال در گفتگو با خبرنگار قرآن وعترت باشگاه خبرنگاران  در حاشیه دیدار با مسئول دارالقرآن ایران با بیان این مطلب افزود: به جوانان مخصوصاً جوانانی که تربیت شده انقلاب اسلامی هستند توصیه می‌کنم در برابر استکبار مقاومت کرده و به آیات و روایات در این باره استناد کنند.


خلیل الرحمان جی وضعیت امکانات قرآنی سنگال را نامناسب دانست و گفت: این وضع به دلیل روشهای گوناگون و نبود حمایت از قرآن است به طوری که کودکان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی دست بر گدایی می‌زنند تا هزینه کلاس قرآن خود را پرداخت کنند.


وی با بیان اینکه قاریان کشور سنگال برای شرکت در مسابقات بین الملل و بالا بردن سطح قرآنی خود به کشور‌های همسایه مراجعه می‌کنند، گفت: قاریان کشور سنگال به دلیل نبود امکانات مجبور به مراجعه و مهاجرت به کشورهایی مانند موریتانی و مالی هستند.


وی در مورد خاطره‌انگیز‌ترین خاطره قرآنی خود از همسفر شدن با کوچکترین حافظ قرآن جهان اسلام در سال 2002 یعنی سید محمد حسین طباطبایی دانست و افزود: صراحت و بلاغت سید محمد حسین طباطبایی در برابر سئوال کنندگان خاطره‌انگیز‌ترین خاطره قرآنی اینجانب از موضوع قرآن بوده است.


رئیس انجمن استقلال دارالقرآن سنگال خود را همواره و از کودکی با قرآن مأنوس می‌دانسته و اشاره کرد: پدرش از معلمان قرآن در سنگال بوده و این امر باعث آشنایی بیشتر ایشان با قرآن بوده و همین علت سبب گردیده با شیعیان سنگال آشنا شود و به مذهب شیعه نایل گردد.


وی افزود: شیعه شدن اینجانب باعث سفر به ایران و در نهایت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه جامع المصطفی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کشور ، سنگاال ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار