مدیر کل اداره نظارت بر محصولات غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

نصب برچسب‌‌های چراغ راهنمايی بر روی محصولات غذايی تا هفته آينده

دکتر حسینی با اشاره به نصب برچسب‌های چراغ راهنمایی سلامت بر روی محصولات غذایی خبرداد و گفت: چراغ راهنمای غذایی شامل سه رنگ نارنجی، سبز و قرمز است که از این پس بر روی تمام محصولات غذایی نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسینی مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسیدن به هدف اصلی ارگانیک در محصولات و فرآورده‌های غذایی راه طولانی می‌طلبد، افزود: هنوز تا رسیدن به این مقصود فاصله زیادی باقی‌است اما مزارع کشور تا اصلاح شیوه‌های پرورش محصولات غذایی و استفاده از کودهای طبیعی و گیاهی به سمت ارگانیک شدن در حال حرکت هستند و در این مسیر قرار گرفته‌اند. 

وی خاطرناشن کرد: مفهوم این واژه در محصولات لبنی نیز به کاهش روش‌های مداخله‌ای در پرورش و رشد دام و طیور همچون استفاده کمتر از برخی پروتئین‌ها اتلاق می‌شود و به همین منظور نیز وزارت بهداشت در راستای احقاق اهداف خود برای تامین سلامت کل جامعه برنامه‌های ویژه‌ای را آغاز به کار کرده و یکی از همین برنامه‌های مهم چراغ راهنمای سلامت است. 

مدیر کل اداره نظارت بر محصولات غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به یکی از برنامه ‌های کلیدی وزارت بهداشت طی هفته آینده تحت عنوان رونمایی از نصب برچسب چراغ راهنمای سلامت بر روی محصولات غذایی تاکید کرد: چراغ راهنمای غذایی شامل سه رنگ نارنجی، سبز و قرمز است که از این پس بر روی تمام محصولات غذایی نصب می‌شود. 

حسینی خاطرنشان کرد: بر روی این برچسب‌ها هشدار‌ها و میزان سنجش دقیق اسیدهای چرب شکر، نمک و افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده بر روی آن قید می‌شود که قرار گیری هر یک از این مواد در رنگ قرمز نشانه هشدار بر مصرف آن محصول غذایی به میزان کم و نیز به نوعی بیانگر میزان مصرف آن محصول متناسب با کالری‌های موجود درآن است. 

وی همچنین گفت: اجرای طرح چراغ راهنمای سلامت از اول امسال آغاز شده که طی هفته آینده و در نمایشگاه ویژه‌ای که از سوی وزارت بهداشت بر پا می‌شود بر روی بسیاری از محصولات غذایی نصب شده که از این محصولات نیز به عنوان محصولات سالم رونمایی می‌شود. 




انتهای پیام/

برچسب ها: مزرعه ، ارگانیک ، اسیدچرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار