در پی انجام ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرض به منابع طبیعی و ملی در مرتع مازیچال، حجت الاسلام تقوی فرد، رئیس کل دادگستری مازندران، صبح امروز از جنگل و مرتع مازیچال بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري؛ تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در بازدید با تاکید بر اجرای قانون از افرادی که ادعای مالکیت در عرصه های ملی مازیچال را دارند نیز خواست تا با احترام به قانون،همکاری های لازم با مامورین منابع طبیعی و محیط زیست را داشته باشند.

رئیس دادگستری مازندران در خصوص ادعای روستا بودن مرتع مازیچال نیز گفت: این موضوع هم باید بررسی شود که روند اختصاص کد آبادی برای این مرتع قانونی بوده و استعلام های لازم در این خصوص گرفته شده است یا خیر؟ ضمن اینکه مشاهده می شود برخی ساخت و سازهای موجود در این منطقه جدید می باشد و بیشتر شبیه به ویلا هستند و به نظر نمی رسد مربوط اقامت دائم باشد.

وی ادامه داد: بازدید امروز ما نیز بیشتر به خاطر آشنایی با شرایط منطقه بوده است و ما امروز اینجا حاضر شدیم تا از نزدیک با فضا آشنا شویم و سپس درخواست های مختلفی را که در مخالفت یا موافقت با جاده سازی و انتقال آب و برق در عمق جنگل به دست ما می رسد را بررسی کنیم.

در ادامه این بازدید علی بناوند، رئیس شورای اسلامی بخش کلاردشت، در جلسه ای کوتاه در فرمانداری کلاردشت ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ منابع ملی و طبیعی خطاب به تقوی فرد اظهار داشت: آقایان ادعا دارند که اینجا روستاست. اگر روستاست دانش آموزان آن کجا هستند؟ مسجد، مدرسه و خانه بهداشت  آن کجاست؟ زن و بچه اهالی کجا هستند؟ آیا این ویلاهای چند طبقه متعلق به دامداران است یا برای خوشگذرانی خوش نشینان ساخته شده است؟ هیچ توجه می شود که فاضلاب این ویلاها باید به کجا سرازیر بشود؟

بناوند ادامه داد: جناب رئیس کل محترم دادگستری مازندران، مردم کلاردشت بارها بارها نسبت به انتقال مصالح از دل کلاردشت برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی مازیچال اعتراض کرده اند، اما متاسفانه معلوم نیست این مصالح از جاده اختصاصی منابع طبیعی چطور به آنجا رسیده که افراد  ویلاهای سه طبقه ساخته اند و لذا از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور بفرمایید نسبت به این پرونده حساسیت بیشتری به خرج بدهند و تمام جوانب زیست محیطی را در نظر بگیرند.

گفتني است : در پی انجام ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرض به منابع طبیعی و ملی در مرتع مازیچال، حجت الاسلام تقوی فرد، رئیس کل دادگستری مازندران، صبح امروز به همراه فرماندار کلاردشت،مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران و جمعی دیگر از مسئولین از جنگل و مرتع مازیچال بازدید کرد.

انتهاي پيام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.