دستگیری یک نوجوان در انگلیس به اتهام همکاری با داعش

پلیس انگلیس یک نوجوان 14 ساله را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از فرانس 24، پلیس انگلیس روز دوشنبه از دستگیری نوجوانی 14 ساله به اتهام قصد اقدام به حمله ای تروریستی در استرالیا به تشویق گروه تروریستی داعش خبر داد. پلیس «گریتر منجستر،» شهری در شمال غرب انگلیس، اعلام کرد: «این نوجوان روز یکشنبه به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش در اجرا یا تدارک اقدامات تروریستی دستگیر شد و برای تکمیل بازجویی در اداره پلیس باقی خواهد ماند.»

پلیس استرالیا نیز روز شنبه در حمله ای ضد تروریستی 5 نفر را دستگیر و یکی از آنها را به توطئه برای اقدامی تروریستی در «روز آنزاک» متهمم کرد. بازرس تونی مول، یکی از افسران پرونده انگلیسی، اعلام کرد: «به ارتباط بین فردی در شمال غرب و مردی در استرالیا برای اقدامی تهدیدآمیز پی بردیم.به محض دریافت این اطلاعات، با مقامات مربوطه در انگلیس و خارج از کشور وارد عمل شدیم.»

پلیس هم چنین اظهار داشت این نوجوان که از اهالی «بلکبرن،» شهری در شمال غرب انگلیس، است پیش تر (2 آوریل برابر با 13 فروردین) پس از بررسی ابزارهای الکترونیکی وی به دست پلیس، بازداشت شده بود. به علاوه، پلیس انگلیس تأکید کرد شواهدی مبنی بر اقدام تروریستی در انگلیس وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، انگلیس ، استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار