امروز علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی که پیش از این دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده بود برای پاسخگویی به سوال دو تن از نمایندگان به خانه ملت خواهد آمد، حال باید دید آیا شاگرد اول دولت تدبیر و امید می‌تواند نمایندگان را قانع کند یا خیر؟!

گرفتن و یا نگرفتن کارت زرد سوم برای به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، امروز یکی دیگر از وزرای دولت یازدهم برای پاسخگویی به سوال دو تن از نمایندگان مجلس به خانه ملت خواهد آمد. این وزیر در طول مدت وزارت خود در دولت تدبیر و امید تاکنون دو کارت زرد از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است.

"علی‌ طیب‌نیا" با کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی دولت روحانی انتخاب شد و با کسب این میزان رای عنوان کسب بالاترین رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد، با این حال وی اولین وزیر دولت یازدهم ایران بود که از مجلس شورای اسلامی، کارت زرد دریافت کرد. 

حال قرار است، وی امروز (1 اردیبهشت) برای پاسخگویی به سوال "بهروز نعمتی" نماینده اسدآباد و "سیدهادی حسینی" نماینده قائمشهر به مجلس برود. اما این حضور با پیش‌بینی‌ها و بحث‌هایی همراه بوده است و برخی از نمایندگان اظهار امیدواری کرده‌اند که این سوال زمینه سیاسی نداشته باشد.

اما تعدادی از رسانه‌ها از احتمال دریافت کارت زرد سوم توسط طیب‌نیا و استیضاح وی سخن به میان آورده‌اند.

براین اساس برای روشن شدن این مسئله و آشنایی با هدف و نوع سوالات با  "بهروز نعمتی" نماینده اسدآباد که قرار است در جلسه علنی امروز سوال خود را از وزیر اقتصاد و دارایی بپرسد، به گفتگو پرداختیم.

 "بهروز نعمتی" نماینده اسدآباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سوال خود را در رابطه با یکی از مشکلاتی دانست که امروز به معضلی بزرگ برای مردم تبدیل شده است.

وی به روند پرداخت و بازگشت وام‌ها با سودهای کلان اشاره کرد و افزود: امروز بانک‌ها اموال اشخاصی را که وام دریافت کرده‌ و به دلایل عدم امکانات، کارشناسی نامناسب و ... نتوانسته‌اند وام را بازپرداخت کنند را مصادره می‌کند و این موضوع کم اهمیتی نیست.

نعمتی تصریح کرد: بانک‌ها می‌گویند وام‌ها 22.5 درصد سود دارد اما مسئله اصلی اینجاست که یک کشاورز 20 میلیون وام دریافت کرده و تاکنون 100 میلیون تومان پرداخته اما هنوز نتوانسته اصل پول را پرداخت کند و حال اموال خود و ضامنش مصادره شده است.

نماینده اسدآباد بیان داشت: این موضوع کم اهمیتی نیست و ما هم درخواست کردیم تا وزیر اقتصاد و دارایی به مجلس تشریف بیاورند و راهکارهای خود را بیان کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس اهل منطق و شنوا هستند و اگر دوستان سخن منطقی بزنند حتما خواهند شنید.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت یک بدنه و سیستم هستند و امیدواریم طیب‌نیا به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی که حوزه مهمی را در کشور برعهده دارد با بیان راهکارهایی مشکل گشا مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

شایان ذکر است، "علی طیب‌نیا" وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان اولین وزیر دولت یازدهم کارت زرد خود را در آذرماه ۱۳۹۲ به دلیل اظهارات ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، که ادامه روند نزولی بهای دلار را "غیرمنطقی" دانسته بود، دریافت کرد.

همچنین وی دومین کارت زرد خود را در تاریخ 14 بهمن 1393 به دلیل عدم اقناع نمایندگان مجلس از پاسخ وی به سوال رسایی نماینده تهران دریافت کرد. با دریافت این اخطار از سوی طیب‌نیا دولت یازدهم دهمین کارت زرد خود را از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا "علی طیب‌نیا" وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم می‌تواند با پاسخ به سوال نمایندگان، آن‌ها را قانع کند؟ یا به دلیل عدم اقناع نمایندگان خانه ملشت کارت زرد سوم خود را دریافت می‌کند؟

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سیاست بانک مرکزی از ابتدا اشتباه و بر علیه اوضاع اقتصادی و جامعه بوده و هست
آخرین اخبار