سازمان بهداشت جهانی به ناتوانی خود در ریشه کنی ویروس ابولا اعتراف کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ سازمان بهداشت جهانی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کشنده ابولا را ناکافی و کند توصیف کرد. این سازمان در بیانیه ای روند کند مقابله با بیماری را مهمترین دلیل گسترش آن در دیگر کشورها بیان کرد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: ما درسهای جدیدی از ویروس ابولا گرفتیم. این بیماری نشان داد ویروسهای شناخته شده قدیمی می‌توانند با تغییر ماهیت به بیماری جدیدی تبدیل شده و همه را غافلگیر کنند. ما پذیرای انتقاداتی هستیم که سازمات بهداشت جهانی را به دلیل کوتاهی در آگاه سازی جهانی، مسئول کشته شدن هزاران بیمار مبتلا به ابولا می‌داند.
زمانیکه بیماری در سطح پایین و یا متوسط شیوع پیدا می‌کند، سازمان بهداشت جهانی به خوبی از عهده مهار آن برمی‌آید اما ویروس ابولا نشان داد، ما در مواجهه با شرایط اضطراری قادر به انجام اقدام مفیدی نیستیم. سامانه کنونی سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماریهای واگیردار در سطح وسیع کاملا ناکارآمد است.

در بخش دیگری از بیانیه، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای سرعت بخشیدن به واکنش های بهداشتی و درمانی این سازمان در مواقع ضروری، قول مساعد دادند.

بیش از 25 هزار نفر، که اغلب آنها آفریقایی هستند، به ویروس ابولا مبتلا شدند. این ویروس جان 10 هزار نفر دیگر را نیز گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار