مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا محور‌های نشست وزرای خارجه این اتحادیه را تشریح و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه بحران یمن را جنگی منطقه‌ای تلقی نکنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه رویترز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه در لوگزامبورگ در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا به من این ماموریت داده شد که طرح گزینه‌های اتحادیه اروپا را برای کمک به انتقال سیاسی قدرت در لیبی تهیه کنم و در این خصوص از تلاشهای سازمان ملل متحد نیز حمایت می‌شود تا توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی حاصل شود. 

وی ادامه داد: ما همچنین تصمیم گرفتیم در نشست امروز گفتگوهای استراتژیک درباره آمریکای لاتین داشته باشیم. لازم است با تکیه بر روابط تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که با آن قاره داریم، روابط اتحادیه اروپا را با آن تقویت کنیم و فرصتهای آینده را در ارتباط با این قاره از دست ندهیم. 

وی اضافه کرد: ما روی مسئله یمن نیز کار خواهیم کرد. من همچنین درباره گفتگوهای ایران که ماه گذشته انجام شد گزارش خواهم داد. 

موگرینی در پاسخ به سوالی درباره عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن گفت: ما درباره یمن در وهله اول روی کمکهای بشردوستانه کار می‌کنیم. امیدواریم در روزهای آینده مسیر سیاسی برای حل بحران یمن تحت سرپرستی سازمان ملل متحد احیا شود. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد: امیدواریم کشورهای منطقه این مناقشه و جنگ را مناقشه و جنگی منطقه‌ای تلقی نکنند زیرا به اندازه کافی در آن منطقه جنگ و درگیری وجود دارد. برعکس، ما امیدواریم آن‌ها این مسئله را فرصتی برای ایجاد همکاری به منظور کاستن از تنش‌ها در منطقه تلقی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار