رئیس انجمن علمی جراحان گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران با بیان اینکه تعرفه های غیر واقعی اين حوزه چالش اصلی است، گفت: اخیرا در دولت جدید به ویژه با پي‌گيري‌هاي وزیر بهداشت تلاش‌هایی برای اصلاح تعرفه‌ها صورت پذیرفت که در صورت اصلاح تعرفه‌ها و واقعی شدن آن کمک بسیاری به پیشرفت علم خواهد شد.

دکتر محمد تقی خرسندی آشتیانی رئیس انجمن علمی جراحان گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن ما انجمنی علمی است که با هدف به روز نگه داشتن کل فعالیت متخصصین گوش حلق و بینی از طریق برگزاری کنگره ها ، ورک شاپ ها ، سمینار ها و ... است، گفت: تلاش می شود که اخرین یافته های روز را به اطلاع همکاران برسانیم .

وی با اشاره به اینکه هزار و 400 نفر عضو جامعه گوش حلق و بینی ، سر و گردن هستند تصریح کرد :  تعداد اعضای جامعه گوش حلق و بینی نسبت به استانداردهای کشورهای پیشرفته کمی عقب هستیم .

رئیس انجمن گوش گلو و بینی ایران با تاکید به اینکه باید تاحدی به آموزش متخصصین گوش حلق و بینی توجه نماییم ادامه داد : باید توجه داشته باشیم که آموزش بدون برنامه و افزایش بی رویه تعداد متخصصین می تواند مشکل ساز باشد .

وی با بیان اینکه تعرفه های غیر واقعی چالش اصلی این عرصه است تصریح کرد : اخیرا در دولت جدید به ویژه با پي‌گيري‌هاي وزیر بهداشت تلاش‌هایی برای اصلاح تعرفه‌ها صورت پذیرفته که در صورت اصلاح تعرفه‌ها و واقعی شدن آن کمک بسیاری به پیشرفت علم خواهد شد.

دکتر خرسندی با تاکید به اینکه بیماریهای گوش و تومورهای سرو گردن بسیار مشکل هستند و جراحی آن زحمت زیادی دارد گفت : پایین بودن تعرفه ها باعث گرایش متخصصین این رشته به رشته های دیگر خواهد شد چرا که همکاران نیز باید از نظر مادی تامین شوند تا بتوانند با خیالی راحت به درمان بیماران بپردازند .

وی در رابطه با موضوع زیر میزی یا دریافت غیر متعارف اظهار کرد : زیر میزی حق پزشک بوده و توافقی بین پزشک و بیمار است که به دلیل عدم تعرفه های واقعی انجام می شود .

رئیس انجمن علمی جراحان گوش ،گلو، بینی وسروگردن ایران در پایان خاطرنشان کرد : میزان افزایش دیه ها طی 5 سال اخیر که رشد قابل توجهی داشته با رشد تعرفه ها همخوانی ندارد که لازم است سیاست گذاران بیشتر به این موضوع بپردازند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گوش ، حلق ، بینی ، جراحی ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار