محققان دریافته اند که شادی را می توان در عرق افراد دیگر کشف کرد. شادی زیاد می تواند مسری باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، طبق مطالعات انتشار یافته در مجله علوم روانشناسی، افراد در حین شادی، ترکیبات شیمیایی یا chemosignals در عرق آنها تولید می گردد، که اطرافیان می توانند آن را استشمام کنند. این ترکیبات، یک حالت احساسی مسری را انتقال می دهد. این نشان می دهد که افراد شاد، شادی را به افراد مجاور خود القا می کنند.
 
 عرق شادی تا حدودی مانند لبخند زدن مسری می باشد. بر اساس مطالعات گذشته، ترکیبات شیمیایی موجود در عرق می تواند احساسات منفی که از طریق دیگران یافت می شود را بروز دهد.برای این منظور 12فرد غیر سیگاری و عاری از هرگونه اختلالات روانی مورد بررسی قرار گرفتند.
 
برای آنها ویدئو کلیپی در نظر گرفته شد تا از طریق آن 3 احساس ترس، شادی و احساسات بی طرف در آنها پدید آید. از آنها خواسته شد تا از طریق کاراکتر چینی، میزان دلپذیری و ناخوشایندی که دارند را نشان دهند. تا به این وسیله میزان احساسات ناآشکار آنها اندازه گیری شود.با تجزیه و تحلیل این آزمایش، مشخص گردید که این ویدئو در تاثیرگذاری احساسات منفی بین مردان که احساس ترس را تجربه کردند، موفق بوده است.یافته ها حاکی از آن است که هر دو احساس مثبت و منفی از طریق بو قابل انتقال است.
 
آزمایشات انجام شده بر روی زنان نشان می دهد که آنها با قرارگیری در معرض عرق ناشی از ترس، افزایش فعالیت ( فعالیت های مرتبط با واژه ترس) خود را در عضلات میانی صورت ظاهر می کنند.لذا نتایج تحقیقات عنوان می کند که علاوه بر احساسات منفی، احساسات مثبت و شادی نیز از طریق بو قابل انتقال است.
برچسب ها: شادی ، عرق ، بو ، اخساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.