اردبیل؛

استان اردبیل در تولید عدس رتبه نخست کشور را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با دارا بودن ‪ ۴/۴‬درصد اراضی زراعی کشور رتبه اول را در تولید عدس دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل همچنین در تولید کلزا ، رتبه دوم در تولید سیب زمینی ، رتبه سوم در تولید دانه های روغنی و رتبه چهارم کشور در تولید محصول پنبه را دارد.

عدیل سروی در آیین کلنگ زنی بزرگترین مجتمع گلخانه ای شمال غرب کشور در بیله سوار افزود: از سطح 38 هزار هکتار که باغات و 9/4 درصد از اراضی قابل کشت استان را تشکیل می دهد در شرایط عادی 350 هزار تن میوه های دانه دار و هسته دار و سبزی های مختلف تولید می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان کل تولیدات کشاورزی حدود 380 هزار تن است که از لحاظ اشتغال زایی تولید ناخالص ملی تکیه گاه بسیار مناسبی را در صادرات غیر نفتی در بر گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه خاطرنشان كرد: مایه افتخار است که با اعطای زمینی به مساحت 21 هکتار شهرک گلخانه ای با 310 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث می شود.

سروی تصريح كرد: این گلخانه در فاز اول 65 میلیارد ریال به عنوان سهم آورده سرمایه گذارخواهد و
135میلیارد ریال نیز به عنوان تسهیلات بانکی از صندوق ملی پرداخت می شود.

استان اردبیل یکی از قطب های کشاورزی کشور

استان اردبیل با داشتن حدود  700 هزار هکتار اراضی قابل کشت و توان تولید بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات دامی ، زراعی و باغی یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود.

گفتني است :وجود قابلیت های کشاورزی ، جمعیت فعال در این بخش ، جریانات آبی ، نزولات جوی و شرایط آب و هوایی لزوم سرمایه گذاری های مناسب برای بهره برداری بهتر از این قابلیت ها را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، نخست ، تولید ، عدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.