مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تاکنون قریب به ۵۰۰ هزار نفر با نام، القاب و کنیه‌های امام محمدباقر(ع)، امام پنجم شیعیان در این پایگاه به ثبت رسیده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ مهدی تدین اظهار کرد: نام باقر بیش از 68 هزار بار از فراوانترین القاب امام محمدباقر(ع) هستند که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار نام‌های هادی برای حدود 309 هزار نفر، صابر برای بیش از 47 هزار نفر و شاکر نیز برای 4 هزار نفر از فراوانترین القاب امام پنجم شیعیان می‌باشد که به عنوان اسامی ایرانیان انتخاب و ثبت شده‌ است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین نام‌های باقرالعلوم و ابوجعفر از دیگر القاب و کنیه‌های امام محمدباقر(ع) است که در نامگذاری ایرانیان مورد استفاده قرار گرفته است.

باقر در لغت به معنای شکافنده و شیر درنده است، باقر لقب پنجمین امام معصوم حضرت محمد بن علی بن الحسین (ع) است، که به خاطر نبوغ سرشار و توانایی او در علوم مختلف به باقر ملقب گشت، امام باقر (ع) در واقعه کربلا چهار ساله بود و تجارب فراوانی از حوادث روزگار ذخیره کرده، و با این پیشینه نهضت علمی فراگیر و همه جانبه‌ای را پایه گذاری نمود که امروز غنای علمی مکتب اسلام بخصوص تفکر شیعه ورهون زحمات آن امام همام است.

هرکس نام فرزندش را "باقر" بنهد و قصد او تبرک و توسل به فضائل و علوم باطنی اهل بیت (ع) باشد، خداوند متعال دریچه علوم غیبی را به روی او می‌گشاید و از هوش و زیرکی وافری بهره‌مند خواهد شد و از مرض نفاق و ریا و شرک خفی در امان خواهد بود و قلب او گنجینه احادیث و روایات اهل بیت (ع) در بزرگسالی می‌شود و هرگز دچار کهولت ذهن و پیری حافظه نخواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: القاب ، باقر ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار