طهماسبی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان دارای یکی از مجموعه باغات مدرن در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان درسال 1353 درقسمتی از اراضی دشت مغان به منظور بهره‌برداری از امكانات اقليمی دشت و ارتقاء كشاورزی و صنعت در منطقه تأسيس گرديد.

امروزه دشت مغان به يكی از قطب‌های پيشرفته در زمينه كشاورزی، دامپروری، باغداری و صنايع‌ وابسته در مقايسه با ساير نقاط كشور ايران تبديل شده و اين امر با وجود الگوی عملی و مناسب كه شركت سهامی كشت و صنعت و دامپروری مغان می باشد تحقق يافته و مراحل تعالی بيشتر را پيش روی دارد.‌

سطح زیر کشت باغات کشور 2 میلیون و 300 هزار متر‌مربع

طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی سطح زیر کشت باغات کشور را 2 میلیون و 300 هزار متر‌مربع اعلام کرد.

وی گفت: کشور ما در تولید انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات و صادرات آن یکی از کشورهای با ظرفیت بالا است که قطعا تلاش می‌کنیم وضعیت مطلوبی را در حوزه تراز تجاری مثبت برای کشورمان از طریق افزایش صادرات محصولات باغی فراهم کنیم.

طهماسبی افزایش ضریب امنیت غذایی را از طریق افزایش ضریب خوداتکایی و ایمنی و سلامتی جامعه با تولید محصولات گواهی شده را از رویکردهای معاونت باغبانی جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

تبدیل کشت و صنعت مغان به مجموعه آموزشی کشاورزی

طهماسبی ضرورت تبدیل کشت و صنعت مغان را به یک مجموعه عظیم آموزش بین‌المللی رشته کشاورزی به ویژه باغات یادآور شد و گفت: بیش از 2 هزار و 500 هکتار از باغات مجتمع کشت و صنعت مغان که 75 درصد سطح باغات را شامل می‌شود در مرحله تولید اقتصادی است.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت مغان دارای یکی از مجموعه باغات مدرن در کشور است که 2 هزار و 500 هکتار باغات با انواع میوه‌های طبیعی و دارای ظرفیت صادراتی را دارد که قطعا در این راستا هدف‌گذاری‌ها مورد تقویت قرار می‌گیرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه نقش مهم کشت و صنعت را در استان اردبیل در ایجاد فرصت اشتغال یادآور شد و گفت: به طور متوسط در فصل کاری روزانه بیش از یک‌هزار نفر در مراحل کشت، داشت و برداشت محصولات به ویژه باغات فعالیت می‌کند و 800 نفر نیز به عنوان نیروی روزمزد و برون‌سپاری شده در فصل برداشت میوه فعالیت دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.