بازیگر تلویزیون گفت: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از آموزه‌های خانواده و مدارس شکل می‌گیرد.

فلور نظری بازیگر در گفت و گو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص تأثیر نمایشگاه کتاب بر سرانه مطالعه کشور اظهار داشت: مسئولان به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب در یک زمان مشخص، باید  تمهیدات جدیدی را انجام دهند تا نسل جدید علاقمند به خواندن کتاب شوند.

وی ادامه داد: مدارس ابتدایی با برنامه‌ریزی می‌توانند این نسل را علاقمند به مطالعه کنند.

نظری با اشاره به برنامه‌ریزی بیشتر برای مقطع تحصیلی ابتدایی افزود: اگر در طول برگزاری نمایشگاه کتاب آن‌ها را به این نمایشگاه برده و برای‌ان کتاب تهیه کنیم و با علاقمند کردن آن‌ها به کتاب، محصولات فرهنگی مکتوب را در این نسل زنده می‌کنیم.

این بازیگر تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب هر ساله تعداد افراد زیادی فقط به عنوان تماشاگر نمایشگاه حضور دارند و وقت خود را صرف رفتن به نمایشگاه‌های مختلف می‌کنند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب افراد بزرگ، صاحب نام، متخصص و کسانی که به نوعی کارشان مرتبط بوده، حضور دارند.

نظری ضمن اشاره به افزایش نیافتن سرانه مطالعه در کشور با برگزاری هر ساله نمایشگاه کتاب تصریح کرد: با پایین بودن سرانه مطالعه کشور برگزاری نمایشگاه این مشکل را حل نمی‌کند، ضمن این که قیمت‌های کتاب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قشری از مردم علاقمند به خواندن کتاب هستند ولی به دلیل گرانی آن توانایی خرید کتاب را ندارند.

این بازیگر افزود: مسئولان و یا غرفه‌داران باید مکانی را به غیر از کتابخانه‌ها برای چنین افرادی تعبیه کنند که به طور رایگان بتوانند کتاب را  دریافت و مطالعه کنند.

وی ادامه داد: همچون کشورهای دیگر که در فست‌فودها مکانی را به قفسه کتاب اختصاص دادند و بالای آن نوشته شده که مطالعه کنید و برگرانید، اگر در کشور ما هم چنین کاری انجام شود شاید مردم به مطالعه کتاب علاقمند شوند.

نظری بیان کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از آموزه‌های خانواده و مدارس شکل می‌گیرد.

وی در خصوص علاقمندی خود به مطالعه گفت: زمانی که حدود 10 ساله بودم با علاقمندی به رمان، این گونه کتاب‌ها را مطالعه می‌کردم، در آن زمان با اشعار شاملو و فروغ آشنا شدم و از نوجوانی مطالعه کتاب را دوست داشتم.

گفتنی است؛ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار