در گفت‌وگوی تلفنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه مطرح شد؛

استقبال مسکو از طرح 4 ماده‌ای ایران برای حل بحران یمن

در رایزنی تلفنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه، مسکو ضمن استقبال از ابتکار سیاسی کشورمان برای خاتمه بحران یمن گفت: سازمان ملل بایست نقش فعال‌تری در بازگشت صلح و ثبات به یمن ایفا کند.

 استقبال مسکو از طرح 4 ماده‌ای ایران برای حل بحران یمنبه گزاش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "باگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه امروز (شنبه) در تماس تلفنی، آخرین تحولات یمن را مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار دادند.

امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر راهکار سیاسی برای حل مشکلات یمن در خصوص طرح 4 ماده‌ای کشورمان مبنی بر توقف سریع‌ کلیه حملات نظامی خارجی، ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه، از سرگیری گفت‌وگوی ملی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن با وی رایزنی کرد و گفت: ایران از روسیه انتظار دارد تا به تلاش‌های دیپلماتیک و رایزنی‌های خود با مقامات کشورهای مختلف ادامه داده تا حملات نظامی سعودی فورا متوقف و محاصره دریایی یمن پایان پذیرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی باگدانف ضمن استقبال از ابتکار سیاسی کشورمان برای خاتمه بحران یمن، اظهار داشت: خوشبختانه ایران و روسیه دیدگاه‌های مشترکی در موضوع یمن دارند و هر دو کشور بر راهکار سیاسی، ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن و افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به حملات تأکید دارند.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه عنوان کرد که کشورش همواره از مساعی جمیله کشورهای مختلف برای پایان دادن به بحران یمن حمایت می‌کند و در این راستا از ظرفیت خود در سازمان ملل برای پیشبرد طرح ایران استفاده می‌کند.

وی گفت: روسیه معتقد است سازمان ملل بایست نقش فعال‌تری در بازگشت صلح و ثبات به یمن ایفاء کند.

طرفین همچنین در این گفت‌وگو بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های غذایی، دارویی و پزشکی برای مردم یمن و جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع انسانی را مورد توجه قرار داده و بر مواضع مشترک تهران - مسکو در قبال محکومیت اقدام نظامی در منطقه و ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی تأکید کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار