اسکای نيوز: نيروهای عراقی اطراف پالايشگاه بيجی را پاکسازی کردند

خبرنگار تلویزیون اسکای نیوز در عراق به نقل از یک منبع امنیتی در صلاح الدین گزارش داد نیروهای مبارزه با تروریسم اطراف پالایشگاه بیجی را پاکسازی کرده و 50 تروریست انتحاری را به هلاکت رسانیده و تعدادی از خودروهای بمب گذاری شده آنها را منهدم کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، فرمانده نیروهای پلیس مرکزی عراق از آزادسازی این پالایشگاه از دست داعش خبر داد. این در حالی است که تجهیزات و استحکامات نظامی جدیدی به پادگان حبانیه در استان الانبار به منظور تقویت نیروهای عراقی درگیر با داعش در این استان رسیده است.

رامیا علی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، نبرد الانبار که بیش از 10 روز از آغاز آن می گذرد، آثار آن در حال ظاهر شدن است. با وجود شدت گرفتن عملیات و درگیری در این شهر، سرنوشت این نبردها هنوز به نفع هیچیک از دو طرف رقم نخورده است. اطلاعات رسیده حاکی است افراد مسلح داعش تنها چند صد متر با مرکز شهر الرمادی فاصله دارند و به نظر می رسد این پیشروی آنها تهدیدی واقعی برای دولت عراق به شمار می رود که مدام در حال ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به الانبار بوده است بدون آن که بتواند سرنوشت این نبرد را تغییر دهد و آن را به نفع خود رقم بزند. سناریو ارسال تجهیزات به این شهر بارها تکرار شده و می شود و در همین راستا امروز 4 هنگ از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به پایگاه حبانیه در شرق این شهر وارد شدند که ماموریت آنها تقویت نیروهای امنیتی در الانبار به طور کلی و آزاد سازی مناطق تحت کنترل داعش است. این عملیات زمینی همزمان با حملات هوایی ائتلاف بین المللی، همچنان به شدت ادامه دارد. شیوخ عشایر حملات جنگنده های ائتلاف را برای غلبه بر افراد مسلح داعش بسیار مهم می دانند. در عمل نیز، جنگنده های ائتلاف حملاتی را به مواضع حیاتی داعش در البوغانم، البومحل، البو سودا و البوفراج در الرمادی انجام دادند که براثر آن دهها تن از عناصر مسلح این گروه به هلاکت رسیدند اما نتوانست مانع از پیشروی آنها بشود. 

تحولات میدانی در الانبار با تحولاتی دیگر در بیجی در استان صلاح الدین تقویت شده است. به نظر می رسد طرف های درگیر از چند ماه پیش تاکنون همچنان به پالایشگاه بیجی چشم دوخته اند. نیروهای عراقی پس از یک عملیات جنگ و گریز به سمت این پالایشگاه، توانستند با ورود به آن و پاکسازی مناطق اطراف آن از وجود عناصر مسلح داعش، پیشروی قابل ملاحظه ای در آن به ثبت برسانند. در این پیشرویها و عقب نشینی ها که گاه به نفع ارتش عراق و گاه به نفع افراد مسلح داعش در این پالایشگاه رقم می خورد، این نبردها همچنان درجا می زند و به نتیجه ملموس و قطعی برای هیچیک از طرفین منجر نمی شود و همین مسئله آغاز نبرد برای آزادسازی موصل را، که از مدت ها پیش درباره آن سخن گفته می شود، دشوار کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار