رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا پس از دیدار و گفت و گو با یکدیگر در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به بیان جزئیات این جلسه پرداختند.

ولایتی: آمریکا از ورود نظامی در یمن سربلند بیرون نخواهد آمد/ بیشاپ: از دولت عراق در مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا در جمع خبرنگاران با اشاره به دیداراش با ولایتی اظهار کرد: دیدار با دکتر ولایتی مانند سایر دیدارها با مسئولین کشورهای اسلامی سازنده بود.

وی افزود: ما در مورد اهداف مشترک از جمله حمایت از دولت عراق در مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم.

در ادامه علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌وگوهای صورت گرفته را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و در خصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای ایران و استرالیا گفت: این دو کشور روابط قدیمی با یکدیگر دارند و بار دیگر هر دو طرف قصد دارند به تقویت این روابط بپردازند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که پس از گذشت 12 سال اولین بار است که وزیر خارجه استرالیا به ایران سفر می‌کند، ادامه داد: در آینده نیز وزیر امور خارجه کشورمان به استرالیا سفر خواهد کرد ضمن آنکه خانم جولی بیشاپ از بنده نیز برای سفر به این کشور دعوت کردند.

وی با بیان اینکه همکاری ایران و استرالیا به عنوان دو کشوری که در آسیا و اقیانوسیه تأثیرگذار هستند، می‌تواند برای صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه و اقیانوس هند مفید باشد، گفت: تقویت این روابط می‌تواند در جهت سازندگی و برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم سازنده باشد.

ولایتی اضافه کرد: خانم بیشاپ نیز معتقدند باید با داعش مبارزه کرد و از اقدامات ایران در مبارزه با این گروهک تروریستی تقدیر کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ورود مستقیم آمریکا به جنگ یمن و انتقال موشک‌های کروز آمریکا به این جنگ گفت: آمریکا بارها ورود نظامی در کشورهای منطقه را آزمایش کرده و از هیچ یک سربلند بیرون نیامده است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با توجه به تجربیات تلخ رئیس جمهور قبل این عمل را تکرار نخواهد کرد و فرستادن موشک بر سر مردمان یمن مشکلی را از آمریکا و متحدینش حل نخواهد کرد.

ولایتی با تاکید بر این که راه حل برطرف شدن مشکلات یمن گفت و گوهای صلح‌آمیز است، گفت: گفت و گوهای صلح‌آمیز ضمن شناخت حقوق همه گروه‌های یمن از جمله سنی‌ها و الحوثی‌ها و... است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد: مذاکرات سازنده‌ای بین گروه‌های یمنی - یمنی صورت گیرد و مردم این کشور بدون دخالت خارجی‌ها حکومت خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، استرالیا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار