محمد رضایی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درجریان پرداخت خسارت 66 میلیارد و 500 میلیون ریالی گفت: بیمه گر باید به اجرای تعهدات بیمه ای پایبند باشد ودرهنگام بروز خسارت حامی و پشتیبان بیمه گذار خود بوده و از آن حمایت کند.

906 میلیارد ریال غرامت رشته آتش سوزی درسال 93به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران،محمد رضایی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درجریان پرداخت خسارت 66 میلیارد و 500 میلیون ریالی به یک بیمه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه ارزش واقعی بیمه گر هنگام پرداخت غرامت مشخص می شود، افزود:‌ بیمه گر باید به اجرای تعهدات بیمه ای پایبند باشد ودرهنگام بروز خسارت حامی و پشتیبان بیمه گذار خود بوده و از آن حمایت کند.

وی افزود:‌پرداخت به موقع خسارت، ایمان واطمینان بیمه گذاران را به صنعت بیمه افزایش داده وتوسعه این صنعت را درپی خواهد داشت.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درخصوص پرداخت تازه ترین خسارت آتش سوزی بیمه ایران به میزان 66 میلیارد و 500 میلیون ریال به بیمه گذار بخش خصوصی تصریح کرد: این غرامت مربوط به وقوع حادثه آتش سوزی در یک انبارلوازم یدکی خودروهای سنگین است که اواخر نیمه دوم سال 93 به وقوع پیوست.

رضایی افزود:به محض اعلام خسارت بیمه گذار،کارشناسان این شرکت به سرعت به محل اعزام و نسبت به انجام کارشناسی و برآورد زیان مالی آن اقدام کردند.

وی افزود:‌ ازآنجا که میزان خسارت و آسیب به این انبار زیاد بود، به منظور کمک مالی به بیمه گذار قبل از تکمیل پرونده خسارتی 20 میلیارد ریال از غرامت را به صورت علی الحساب دروجه زیان دیده پرداخت کردیم تا کاربازسازی این واحد آغاز شود.

مدیربیمه های آتش سوزی بیمه ایران ادامه داد: پس ازتکمیل پرونده مابقی خسارت به میزان 46 میلیارد و500 میلیون ریال درابتدای سال جاری به بیمه گذارپرداخت شد.

وی درپاسخ به این سوال که درسال گذشته چه تعداد پرونده آتش سوزی دراین مدیریت تشکیل شده است اظهارداشت: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه سیزده هزار پرونده آتش سوزی دراین مدیریت تشکیل شد که درمجموع بابت این پرونده ها 906 میلیارد ریال غرامت پرداخت کردیم.

رضایی درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه توصیه ای به تجار وبیمه گذاران خصوصی برای دریافت مناسب تر خدمات بیمه ای از شرکت های بیمه ای دارد، عنوان کرد:‌به طور حتم بیمه گذارانی که دفاترحسابرسی قانونی داشته واز اصول حسابداری صنعتی درکسب وکار خود استفاده می کنند هنگام بروز خسارت با مشکل کمتری مواجه می شوند درهمین راستا ازآنان می خواهیم برای کسب و تجارت خود دفاترقانونی حسابداری تهیه کنند.

مدیربیمه های آتش سوزی بیمه ایران ادامه داد:‌همچنین ضریب ایمنی محل کار خود را افزایش دهند و اموال خود را نیزبه قیمت واقعی بیمه کنند.

وی درادامه توصیه های خود به تجار و بازرگانان تهیه بیمه نامه مسوولیت برای واحدهای تجاری را برای آنان ضروری خواند وافزود:وقوع آتش سوزی درواحدهای تجاری و انبارها دربسیاری از موارد به اموال وساختمان های مجاور سرایت کرده و به آنان نیز خسارت وارد می کند که درصورت داشتن بیمه نامه مسوولیت این موارد قابل جبران خواهد بود،درغیراین صورت باید شخصا این موارد را پرداخت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، ایران ، غرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار