مجری طرح و سازنده مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای پارک علم و فناوری خراسان گفت: مبدل‌های حرارتی طراحی شده در این پارک از راندمان 30 درصدی بیشتری نسبت به مبدل‌های موجود بازار دارند.

انوشیروان فرشیدیان فر مجری طرح و سازنده انواع مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای نسل جدیدی از مبدل‌های حرارتی است که از سال 79 فعالیت برای ساخت آن آغاز شده و بیشتر در صنایع لبنی و پاستوریزه کردن شیر استفاده می شود.

این محقق اضافه کرد: مهمترین کاربرد این مبدل‌ها راندمان بیشتر آنها نسبت به مبدل‌های معمول و متداول در بازاراست.

وی بیان کرد: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و مصارف دیگر آن در فولاد، خنک کرن روغن پرس، کاشی سازی بیمارستان و هتل‌ها کاربرد دارند.

فرشیدیان فر با بیان اینکه مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای برای اولین بار در پارک علم و فناوری خراسان طراحی و ساخته شده است، گفت: بعد از ساخت این مبدل‌ها استاندارد رسازی کارخانه‌ای برای آنها انجام شده است.

فرشیدیان فر در خصوص مشکلات اجرای طرح تولید مبدل‌های صفحه‌ای در پارک علم و فناوری تصریح کرد: برای انجام طرح نیاز به گشایش اعتبارات اسنادی و مالی است که متأسفانه بانکها و وثیقه‌هایی می‌خواهند که بسیار زیاد است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.