سيد حسن نصرالله:هدف واقعي عربستان از جنگ بازگرداندن قيموميتش بر يمن است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: رژیم سعودی بهانه های واهی را برای تجاوز به یمن مطرح کرد. هدف واقعی از این جنگ بازگرداندن تسلط و قیمومیت سعودی- آمریکایی به یمن است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم «همایش همبستگی و وفاداری به ملت مظلوم یمن» افزود: رژیم سعودی بهانه های واهی را برای تجاوز به یمن مطرح کرد. هدف واقعی از این جنگ بازگرداندن تسلط و قیمومیت سعودی- آمریکایی به یمن است. 

نصرالله گفت: به کسانی که تجاوز سعودی را جنگ برای حفظ هویت عربی معرفی می کنند می گوییم که یمنی ها اصل عرب هستند. کسانی که امروز به یمن تجاوز کرده اند باید عربی بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند.

سید حسن نصرالله در عین حال حملات سعودی ها را در یمن بی نتیجه خواند و افزود: پس از بیست و دو روز بمباران هوایی و آتش توپخانه در یمن و حملات دریایی و حملات هوایی و همه پشتیبانی های اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا و همه پشتیبانی های عربستان سعودی از داعش و القاعده که در کنار سعودی ها در داخل یمن می جنگد، چه وضعی پیش آمده است. محاصره سعودی ها درباره یمن سبب شده است مشکلات بزرگی برای ملت یمن پیش بیاید. دیگر منصور هادی نمی تواند به ریاست جمهوری یمن بازگردد و سعودی ها نیز این مطلب را متوجه شده اند و از مطالبات خود در این زمینه کاسته اند. بنابراین سعودی ها نتوانسته اند به هدف خود برای بازگرداندن منصور هادی دست پیدا کنند. هدف دیگر سعودی ها این بوده است که عزم و اراده مردم یمن را بشکند که به این هدف هم نرسیده است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در همایش همبستگی با مردم یمن در بیروت گفت: مزار پیامبر حفظ شد اما به این صورت که می بینید.  هیچ کس حق ندارد به آن نزدیک شود بلکه باید از دور آن را زیارت کنند.  این مزار پیامبر رحمت و نجات بخش این ملت است. اگر امت عرب چه امروز یا قبل از اسلام عزت و کرامت و شرافتی در این جهان دارد به برکت خاتم پیامبران (ص) است. آری، حرم شریف نبوی در معرض تهدید است، ما نمی دانیم چه زمانی گروهی از جوانان که در مدارس وهابی در عربستان سعودی تحصیل کرده اند و تصمیم خالصانه توحیدی و مبارزه با شرک را اتخاذ کرده اند ، کمربند انفجاری می بندند و مزار پیامبر (ص) را منهدم می کنند ولی تهدید از جانب یمن نیست، این یک دروغ است. 

نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: برخی از مسئولان سعودی و دیگران گفتند هدف از این جنگ دفاع از ملت یمن است. 
آری، دفاع از ملت یمن اینگونه است، محاصره دریایی، هوایی و زمینی ، نه علیه حوثی ها و مبارزان بلکه علیه بیست و چهار میلیون یمنی.  آنها از غذا و آب و دارو محروم شده اند. سازمان های بین المللی می گویند تعداد زیادی از زخمی ها به سبب فقدان لوازم ضروری پزشکی در حال مرگ هستند.  همه ملت یمن در محاصره قرار گرفته است، این ملت گرسنه نگه داشته می شود و از ورود مواد دارویی لازم برای درمان زخمی ها جلوگیری می شود و بدتر از همه جنایاتی است که علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان روی می دهد. 
همان کاری که اسرائیل در لبنان و غزه انجام می دهد و می گوید مبارزان سلاح بین غیرنظامیان پنهان کرده اند.  در خصوص یمن نیز همین منطق حاکم است. 

وی افزود: ارتکاب جنایت علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان که ادعا نیست. به تلویزیون ها نگاه کنید. درست است، شبکه های ماهواره ای شرکت کنندگان در عاصفه الحزم این تصاویر را پخش نمی کنند. همه شبکه هایی که می ترسند عرب ست پخش آنها را متوقف کند این تصاویر را پخش نمی کنند اما بسیاری از شبکه ها در جهان این تصاویر را پخش می کنند. صدها نفر شهید و هزاران نفر زخمی شده اند و همه چیز اعم از منازل و بازارها و مجموعه های مسکونی و مدارس و بیمارستان ها و نیروگاه های برق و ایستگاه های گاز و شبکه های ارتباطی و انبارهای مواد غذایی ویران شده اند. 
برخی از صاحبان این انبارهای مواد غذایی وهابی ها هستند اما این انبارها باید بمباران شوند. 
این هم یکی از اهداف منافقانه و دروغین آنها است. 
آیا با کشتار مردم یمن باید از آنها دفاع کرد؟ 
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به موضوع دفاع از دولت یمن به عنوان یکی دیگر از اهدافی که متجاوزان به یمن به عنوان هدف خود از حمله به این کشور اعلام کرده اند، اشاره کرد و افزود: هدف بعدی آنها دفاع از یمن و جلوگیری از سیطره انصارالله بر آن است. اما چگونه این کار را می کنند ، با گلوله باران منازل و اردوگاه های ارتش یمن و نابودی تسلیحات و تانک ها و هواپیماهای ارتش یمن و گلوله باران موسسه های دولتی و فرودگاه ها و بنادر. اینگونه از حکومت یمن محافظت می کنند؟ پس از این همه کشتار و ویرانگری آیا کسی باور می کند و آیا در جهان شخص عاقلی هست که باور کند هدف از این حملات بازگرداندن عبدربه منصور هادی به ریاست جمهوری باشد؟ 
برای بازگرداندن منصور هادی به ریاست جمهوری این جنگ را به راه انداختند؟ 

هدف این جنگ که وارد چهارمین هفته خود شده است همین است؟ این بخش را با اشاره به این مسئله به پایان می برم که مخصوصا لبنانی ها می توانند جنگ ژوئیه را تصور کنند و تصویر کامل آن را (در جنگ یمن) ببینند. 

محاصره دریایی و هوایی، گلوله باران همه جانبه، کشتار، شروط سنگین ، تبلیغات رسانه ای شدید و متهم کردن ما به ماجراجویی ولی ما پیروز شدیم. 

آنچه در یمن روی می دهد نشان می دهد این جنگ و افکار و مدیریت پشت سر آن و اهداف آن کاملا همان است و نتیجه نیز یکی خواهد بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۸:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
لعنت خدابرآل سعووهم پیاله اش اسرائیل کودک کش،ودرودخدابررزمندگان اسلام وآزادمردان
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۵:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
ملت مقاوم یمن و انصارالله هرگز اجازه سیطره ال سعود اسراییلی بر یمن ممسلط شود و امروز انقلاب یمن پیروز شده و دست اجانب را کوتاه خواهد کرد،لعنت بر ال سعود و زنده باد ملت انقلابی یمن.
آخرین اخبار