افزايش بهای برق و گاز باعث شد ميليون‌ها خانواده در انگليس زمستان را در سرما بگذرانند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تي‌وي، بر  اساس جديدترين آمارها در انگليس، ۵۴ درصد از مردم اين کشور زمستان سردي را پشت سر گذاشتند.

به علت بالا رفتن بهاي گاز و برق، بسياري از خانواده ها در انگليس مجبور بودند براي گرم کردن خود از وسايل گرمايشي کمتر استفاده کنند و با پوشيدن لباس‌هاي بيشتر زمستان را پشت سر بگذارند.

در نظرسنجي که از مردم انجام شد، بيشتر آنها گفتند براي گرم کردن خانه با مشکلات زيادي روبرو بودند.

براین اساس، شش ميليون مشترک خانگي که حدود پانزده ميليون نفر مي شود، در اوج سرماي زمستان مجبور شدند وسايل گرمايشي خود را خاموش نگاه دارند. 

رادني شيکسپير استاد اقتصاد گفت: اين وضع نتيجه مديريت غلط اقتصاد در سطح کلان است. متاسفانه اقتصاد انگليس در مديريت کساني است که هيچ توجهي به نيازهاي روزمره مردم ندارند که يکي از مهمترين اين نيازها گرمايش است. 

موسسات خيريه مي‌گويند: سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت فشارها را به مردم به شدت افزايش داده است و بسياري از خانواده‌ها نمي‌توانند قبوض برق و گاز خود را پرداخت کنند. 

شيکسپير افزود: بسياري  از فرصت‌هاي شغلي که دولت ايجاد مي کند، با حداقل يا کمتر از حداقل حقوق است به همين علت مردم با درآمد اندکي که دارند از عهده مخارج روز افزايش زندگي بر نمي آيند.

به علاوه بسياري از اين شغل‌ها پاره وقت و موقتي هستند. هم اکنون ميليون‌ها جوان در انگليس از امنيت شغلي و اقتصادي محروم هستند. 

آمارها حاکيست خانواده‌هاي انگليسي پانزده درصد برق و گاز کمتري در سال ۲۰۱۴ مصرف کردند با وجود اين پول بيشتري پرداخت کردند.

 هم اکنون ميليون‌‌ها خانواده در انگليس مجبورند ميان غذا و گرم کردن خانه خود يکي را انتخاب کنند.

 بسياري از خانواده‌ها در انگليس مجبورند از کمک‌هاي غذايي موسسات خيريه استفاده کنند. تعداد اين خانواده از زمان جنگ جهاني دوم به بالاترين رقم رسيده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
حالا این خبر چه ربطی به بهار و تابستان در پیش روی ما دارده ؟
منظورتان زمینه سازی برای گرانی و اعلام افزایش قیمت انرژی هست ؟
آخرین اخبار