یک روانشناس گفت: امنیت و آرامش از حقوق مسلم همه انسانهاست و فقدان حجاب و آزادی معاشرت های بی‌بند و بار میان زنان و مردان، حرص و ولع در امور جنسی را در بین افراد افزایش می دهد.

ناصر قاسم زاده روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در رابطه با حجاب و تاثیرات روانی آن بر فرد، اظهار کرد: حجاب و پوشش مناسب زنان، زمینه آسیب پذیری مردان را کم می کند و از ناهنجاری های اجتماعی حتی در حد یک چشم چرانی نیز کاسته خواهد شد.

وی با بیان این نکته که پوشش نامناسب زنان و تحریک جنسی مردان، باعث به وجود آمدن انحراف می شود، افزود: نفس آدمی دریایی از خواسته ها و تمایلات است که تنها راه آرام شدن جزر و مد این دریا، رسیدن او به خواسته خویش است، لذا برای جلوگیری از چنین موقعیت آزاردهنده و درد طاقت فرسا، حجاب؛ داروی درمان کننده و ایجاد کننده امنیت و صفای روحی است.

قاسم زاده در ادامه افزود: سلامت روح مرد و جامعه با نوع و کیفیت پوشش زنان، رابطه مستقیم و غیرقابل انکار دارد.

وی در زمینه ایجاد امنیت در جامعه به وسیله حجاب گفت: بخش عمده امنیت جامعه و حفظ حریم اجتماعی برعهده زنان است و این امر با حفظ پوشش توسط آنها صورت می گیرد که اگر این حریم شکسته شود، ضمانتی برای سلامت افراد جامعه وجود ندارد.

قاسم زاده در پایان در رابطه با حفظ حجاب و تاثیر آن بر حفظ بنیاد خانواده تصریح کرد: حجاب از دو جهت در سلامت روانی و پاکی اجتماعی موثر است؛ یکی از لحاظ تاثیر آن در استحکام خانواده، به عنوان پایه اجتماع و تاثیر آن در تربیت فرزندان صالح و دوم به خاطر پاک نگاه داشتن و مصون ماندن سلامت روانی اجتماع از عوامل تحریک آمیز حیوانی، که این امر می تواند باعث کاهش بروز بزهکاری و سازندگی و ترقی و تعالی جامعه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حجاب ، امنیت ، ارامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار