مجری طرح ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی روباتیک خراسان گفت: بزرگترین مشکل ما دسترسی کم به تجهیزات پالتیک در کشور است، در واقع برای پیدا کردن یک سنسور حداقل 6 ماه زمان می‌برد.

حسین اختراعی طوسی مجری طرح ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی روباتیک در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگترین مشکل ما دسترسی کم به تجهیزات پالتیک در کشور می‌باشد، درواقع اگر به دنبال سنسور خاصی هستیم حدود 6 ماه طول می‌کشد تا آن سنسور را پیدا کنیم، در خیلی  از مواقع یک دستگاهی را 100 میلیون تومان قرار داد بسته‌ایم ولی به دلیل دیر کرد 30 میلیون تومان جریمه داده‌ایم که این جریمه در مواقعی به 90 میلیون تومان هم می‌رسد. دارایی، مالیات، محیط زیست، نبودن امکانات و اجاره نامه برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است. 

وی بیان کرد: ایران حدود 30000 نسخه‌ استاندارد دارد که برای تامین آن‌ها به ساخت یکسری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نیاز داریم. عملکرد ماشین‌آلات به صورت دستی دقت آن پایین است و احتیاج به ساخت یکسری روبات هایی دارد که این کارها را به جای انسان با دقت بیشتری انجام دهد حال خود ماشین‌آلات می‌تواند به صورت اتوماتیک باشد و آزمایش‌ها را انجام دهد. 

طوسی عنوان کرد: از سال 85 شروع به کار کردیم و در سال 86 با همین عنوان شرکت را ثبت کردیم و در این فاصله بیش از 220 دستگاه را تولید و به آزمایشگاه تحویل داده‌ایم. 

وی اظهار داشت: بودجه‌ اختصاصی برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است و بسته به کارایی آن دستگاه هزینه صرف می شود، برای ساخت یک ماشین ممکن است 10 میلیون‌تومان خرج شود یا حتی 30 میلیون تومان. 

وی در خصوص تجاری سازی طرح خاطر نشان کرد: خدمات ما در واقع دانش‌بنیان است و برای طرحی که قرار است تجاری سازی شود از ما در خواست می‌شود و بعد آن را انجام می‌دهیم در واقع ما غیر از تجاری سازی کار دیگری را انجام نمی‌دهیم. 

وی در پایان تصریح کرد: ما یک گروه 21 نفره داریم که 11 نفر از آن‌ها به صورت مستقیم بیمه شده‌اند و 10 نفر از‌ آن‌ها به صورت مشاوره با مدرک دیپلم دکترا و مهندسی می‌باشد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار