مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، از افتتاح سینمای دیجیتال در 10 شهرستان استان آذربایجان شرقی در سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح و بازگشایی مجدد سینما قدس شهرداری اهر که بعد از 18  سال تعطیلی به سیستم دیجیتال تجهیز شد گفت: مجتمع های فرهنگی و هنری این 10 شهرستان ها با هدف چند منظوره که یکی از آنها سیستم دیجیتال است تجهیز می شود که شاهد استفاده مردم از برنامه های این مجتمع ها و دیدن فیلم های سینمایی خواهیم بود.

وی هدف از ایجاد سینماهای دیجیتال را اکران همزمان فیلم های پخش شده در تهران و سایر شهرستان هاست عنوان كرد و گفت : از شهرداری و مسئولان امر تقاضا داریم با برنامه ریزی های مناسب زمینه جذب و استفاده اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان را از این سینما را فراهم کنند.

صفی پور افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر را به فال نیک گرفت و خاطرنشان كرد: زحمت های که مسئولان شهرستان اهر و به خصوص انجمن نمایش شهرستان در جهت ایجاد این دبیرخانه کشیده اند جای تقدیر دارد و امروز این تلاش ها به بار نشسته و شاهد افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه بيان داشت: امیدواریم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر از سال های آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

وی حفظ فرهنگ اصیل کشور و استان را وظیفه همه دانست و افزود: اگر فرهنگمان را حفظ نکنیم فرهنگ دیگران جای آن را خواهد گرفت.

صفی پور، گفت: یکی از تلاش هایمان رساندن شهرستان اهر به جایگاه واقعی خود در عرصه های فرهنگی و هنری و به خصوص تئاتر است که برای رسیدن به این جایگاه فعالان این عرصه وظیفه سنگینی دارند.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار توجه بیش از پیش به زیرساخت های مربوط به مسایل فرهنگی و هنری در شهرستان اهر شد.

عباس فلاحی، تسریع در بازسازی و راه اندازی موزه اهر، مرمت و بازسازی مجتمع فرهنگی و هنر، یکسان سازی مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری و حل مشکل قطع حق بیمه هنرمندان را از خواسته های مهم فعالان فرهنگی و هنری شهرستان اهر عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین خواستار تقویت پخش شبکه های تلویزیونی در روستاهای شهرستان اهر شد و افزود: متأسفانه تعدادی از روستاهای شهرستان اهر از پوشش مناسب تلویزیونی برخوردار نیستند که امیدواریم مسئولان امر در این زمینه عنایت ویژه ای داشته باشند.

در این مراسم فرماندار شهرستان اهر نیز ایجاد مراکز فرهنگی و هنری را در برابر هجمه های عظیم دشمنان مهم و لازم دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان امر در این زمینه شد.

عابدی، با اشاره به فعالیت علاقه مندان و به خصوص جوانان شهرستان اهر در عرصه های هنری و به خصوص تئاتر خواستار ایجاد خانه تئاتر برای فعالیت بیش از پیش فعالان این عرصه شد.

وی در ادامه افزود: تلاش مسئولان شهرستان اهر در جهت پیگیری و حل مشکلات فعالان عرصه های فرهنگی و هنری است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری عنایت ویژه ای داشته باشند و خود هنرمندان نیز همراهی کنند.

در این مراسم همچنین از دست اندرکاران و فعالانی که در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر در سال گذشته مشارکت داشتند تقدیر شد.

گفتنی است :با پخش قطعه ای از فیلم سینمایی به صورت دیجیتال، بعد از 18 سال تعطیلی و بازسازی مجدد سینما قدس شهرداری اهر کار خود را آغاز کرد و مردم می توانند از آن استفاده کنند و همچنین با افتتاح  دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر کارهای مربوط به این جشنواره در شهرستان اهر انجام خواهد شد.

 
انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.