صندوق بين المللي پول هشدار داد در شرايطي که رشد اقتصادي جهان به کندي و به شکلي نابرابر از سر گرفته شده است، خطراتي که ثبات نظام مالي جهان را تهديد مي کند در حال افزايش است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ژوزه وينال، مدير بخش بازارهاي مالي و سرمايه ها در صندوق بين المللي پول که براي تشريح گزارش جديد اين نهاد مالي  درباره ثبات مالي بين المللي در کنفرانسي مطبوعاتي حضور يافته بود، تاکيد کرد رشد اقتصادي ناهمگون و سياست هاي پولي ناسازگار با شرايط موجود در بازار اقتصادي جهان موجب شده است تنشهاي موجود در بازارهاي مالي بين المللي تشديد شود و نوسانات موجود در نرخ تبادل ارز و همچنين نرخ سود در شش ماه اخير افزايش يابد. 

اين مسئول صندوق بين المللي پول افزود: خطراتي که ثبات نظام مالي بين المللي را تهديد مي کنند حالت چرخشي پيدا کرده اند و از بانکهاي واقعي تا بانکهاي صوري، از توان بازپرداخت بدهي تا خطرات مرتبط با نقدينگي در بازار، از اقتصادهاي پيشرفته تا بازارهاي نوظهور در گردش هستند. 

ژوزه وينال تاکيد کرد براي حفظ ثبات مالي بين المللي مديريت صحيح چند چالش کاملا ضروري است. اولين چالش بهبود سياست هاي مالي در اقتصادهاي پيشرفته و همچنين مديريت صحيح آثار فرعي نامطلوب ناشي از نرخ سود پائين است. وي افزود لازم است که عمليات بانک هاي مرکزي هر منطقه نيز با سياست هاي مالي موثري همراه گردد در غير اين صورت سياست هاي پولي کارآيي لازم را براي تحقق اهداف مورد نظر نخواهند داشت. وينال خاطر نشان کرد در اين شرايط آنچه که در سياستگذاريهاي پولي بيشتر از همه ضروري به نظر مي رسد اتخاذ يک سياست انعطاف کمي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ثبات ، مالی ، چالش ، ارزش ، بانک ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار