91 هزار و 200 واحد واحد دامداری ، مرغداری وکشتاگاره فعال در کشور فعال اند که حداقل نکات بهداشت را دارا هستند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند : در نشست خبری که شب گذشته در بیرجند برگذار شد اعلام شد : سازمان دامپزشکی 742 واحد اداری و فنی و1362 واحد قرنطینه مرزی و بین استانی را مدیریت میکند . 

خالد خداوردی ، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی در این نشست اعلام داشت : 50 هزار واحد از واحدهای اپیدمیولوژیک دامپزشکی در روستاها قرار دارند که از زمان تاسیس تا کنون توسط کارشناسان ما و جهاد کشاورزی تحت نظارت بوده اند .

خداوردی، با اعلام اینکه نظارت بر ورود و خروج دام و فراورده های دامی از وظایف ذاتی این سازمان است گفت : دامها در زمان ورود باید حداقل 15 روز قرنطینه شوند تا کارشناسان اقدامات لازم برای معاینه و معالجه و یا حتی معدوم سازی دام های خطرناک را انجام دهند .

وی ادامه داد:کاکنون 10 هزار و 760 پست سازمانی حکومتی داریم که از این تعداد 5 هزار و 560 پست بدون متصدی مانده اند که امسال سعی بر ان است تا برای 400 پست از طریق ازمون استخدامی جذب نیرو خواهند داشت .  

خداوردی تصریح کرد که در حال حاضر کمبود نیرو محدودیتی را برای این سازمان ایجاد نکرده چرا که از طریق خرید خدمات از بخش خصوصی به انجام وظیفه خود میپردازند .

وی در ادامه گفت : در حال حاضر 10 مرکز تشخیص بیماری دامی در کشور فعال اند و مرکز بیماری طیور مازندران و تب برفکی مشهد ازمایشگاههای مرج هستند و ازمایشگاه مرجع تخصصی بیرجند هم در دست ساخت است .

خداوردی با اعلام اینکه 11 سامانه رایه خدمات الکترونیکی دامپزشکی کشور در حال فعالیت هستند گفت : این خدمات در حال حاضر در استانهای خوزستان ، گیلان و قم هم در حال فعالیت هستند .

وی در انتها اظهار داشت : تمام استانهای مرزی کشور در معرض خطر جدی هستند و ما با 15 کشوری که از نظام منسجم دامپزشکی برخوردار نیستند همسایه هستیم که این امر کار را برای ما مشکل کرده است .

انتهی پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.