ليره ترکيه به سبب تنش‌های سياسی در آستانه انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن به کاهش ارزش خود در برابر دلار ادامه داد و بار ديگر به پايين‌ترين سطح تاريخی خود يعنی هر ليره در برابر 2/70 دلار رسيد.

لیره ترکیه همچنان بر مدار کاهشیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر دلار آمريکا در برابر 2/70 ليره مبادله شد که پايين ترين سطح تاريخي آن محسوب مي شود. ليره ترکيه در عين حال در برابر پول واحد اروپايي در سطح 2/85 در برابر هر ليره مقاومت کرد.

ليره ترکيه که پيش از اين روز قبل کاهش ارزش داده بود چهارشنبه با وجود اظهارات بانک مرکزي براي اطمينان بخشي به بازارها با پيش بيني تدابير جديد در حمايت از پول ملي اين کشور ، به سير نزولي خود ادامه داد.

بانک مرکزي ترکيه در بيانيه اي که در پايگاه اينترنتي اين نهاد منتشر شد به ويژه اعلام کرد در نشست ماهانه کميته سياست پولي خود در بيست و دوم آوريل کاهش نرخ بهره را که براي اندوخته ارزي بانک ها اعمال مي کند، بررسي خواهد کرد.

از اواخر ژانويه ، ‌ليره بيش از 11 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است . پول ترکيه مانند پول هاي ديگر کشورهاي نوظهور به سبب چشم انداز افزايش نرخ بهره در آمريکا که به نفع دلار است،‌ تضعيف شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از آنکارا، ليره همچنين از تنش هايي که اين کشور را در آستانه انتخابات پارلماني ژوئن در برگرفته است، تاثير منفي گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، لیره ، ترکیه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار