دانشمند گفت: اگر در حد نوسان فعلی بازار ارز باشد مشکل آفرین نخواهد بود اما در صورتی که حدود 40 درصد نوسان داشته باشد موجب اختلال در اقتصاد کشور و صادرات خواهد بود.

جمعه///////////////ثبات در شیوه مدیریتی ارزی تا لغو کامل تحریم‌ها/ نوسانات، صادرات را فلج می‌کندمسعود دانشمند عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اظهار داشت: اگر در حد نوسان فعلی بازار ارز باشد مشکل آفرین نخواهد بود اما در صورتی که حدود 40 درصد نوسان داشته باشد موجب اختلال در اقتصاد کشور و صادرات خواهد بود.

وی افزود: به گونه‌ای که اگر مقطعی 3300 تومان باشد و مقطعی دیگر 2000 تومان اعلام شود صادرات با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و در این شرایط تولید کننده نمی‌تواند خود را با شرایط تطبیق دهد که این باعث توقف صادرات و به خطر افتادن اشتغال و بازارهای خرید و فروش در کشور خواهد شد.

تغییر مدیریت ارزی کشور تا زمان لغو تحریم‌ها اشتباه است

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ادامه در ارتباط با وضعیت مدیریت ارزی کشور تصریح کرد: مدیریت ارزی ما باید به گونه‌ای باشد که ارز به میزان کافی برای عرضه وجود داشته باشد تا به هنگام خرید مشکلی ایجاد نشود اما هنگامی این امکان وجود ندارد باید شیوه فعلی در مدیریت ارزی در کشور حفظ شود.

وی افزود: اگر با توجه به مباحث مطرح شده تحریم‌ها لغو شود باید در خصوص بازار ارز، پول و سرمایه تصمیم‌گیری جدی صورت گیرد تا شکل جدیدی در مدیریت آنها ایجاد شود و تا هنگامی که تحریم‌ها لغو نشده شیوه فعلی مناسب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار