همزمان با آغاز فصل گرما و افزايش استفاده از وسايل سرمايشی، مديرکل استاندارد تهران به خريد وسايل خنک‌کننده استاندارد توصيه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد تهران، براي خريد يک کولر استاندارد توجه به نشان استاندارد ، خدمات پس از فروش ، گارانتي و اعتبار مارک تجاري ، عدد ده رقمي در زير نشان استاندارد جهت استعلام تاريخ اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد از سامانه پيامکي 10001517 ضروري است.

براي تهيه يک کولر مناسب و کارامد بايد به محل نصب کولر از نظر آب و هوايي ( گرم وخشک ، مرطوب و.. ) ، فضاي مورد نظر استفاده کولر ( متراژ بنا ) ، ظرفيت هوايي کولر ، کم مصرف بودن ، گريد انرژي بالا و احتساب ميزان سرمايش مورد نياز توجه شود. همچنين با توجه به تقسيم کولر به دو نوع آبي و گازي بايد نکاتي را در باره ويژگي‌هاي هريک از اين دو مدنظر داشت ؛ کولر آبي سبب افزايش رطوبت و حداکثر تغيير دما تا 12 درجه سانتي‌گراد است و ترجيحا بايد در فضايي باز و زير سايبان به صورت تراز با اطراف نصب شود.

اين کولرها قبل از استفاده، ازجانب سرويس کار مجاز کنترل و نسبت به تعويض پوشال ، روغن‌کاري سيستم‌هاي چرخنده ، کنترل آبرساني و جلوگيري از ياتاقان اقدام شود.

درباره کولر گازي رطوبت محيط غيرقابل تغيير است اما تغييرات دمايي ايجاد شده با کولر گازي بسيار بيشتر از کولر آبي است. نوع پشت پنجره اي آن به صورت يک شبکه تهويه هوا پشت پنجره نصب مي‌شود و نوع اسپيليت آن به دو قسمت مخزن در فضاي باز و پنل درون اتاق تقسيم مي‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار