در پی مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از والیبالیست‌های ایران مسئولان این فدراسیون به سرعت دست به کار شده تا از علل این موضوع باخبر شوند.

نوروزی:تمام مسئولیت استفاده دارو با شخص ورزشکار است

پزشک تیم‌های ملی والیبال و دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دوپینگ را یکی از عوامل جلوگیری از رشد ورزشکار در دنیای حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: یک بازیکن حرفه‌ای باید بداند مسئولیت هر دارویی که می‌گیرد یا مصرف می‌کند برعهده خودش است و هیچ فردی نمی‌تواند مقابل افسران ستاد مبارزه با دوپینگ از وی حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر یک ورزشکار زیرنظر پزشک هم به استفاده از داروهای نیروزا و یا موادی که از سوی وادا جزو ممنوعات هستند٬ اقدام کند بازهم با محرومیت مواجه می‌شود و باید برای مدتی معین ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارد٬‌ باید بازیکنان توصیه‌های ستاد مبارزه با دوپینگ را جدی بگیرند چون در صورت مثبت اعلام شدن تست یک بازیکن دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آید که برای جلوگیری از محرومیت وی انجام دهد.

گفتنی است؛ بازیکن دوپینگی والیبال از ماده ممنوعه دگزامتازون استفاده کرده است و در جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حاضر شده و دفاعیات و توضیحات را ارائه کرده تا مسئولان بعداز بررسی رای را صادر کنند و این والیبالیست تا صدور رای شورا از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شده است.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره دوپینیگ بازیکن گفت: این بازیکن به تجویز پزشک از آمپول دگزامتازون استفاده کرده و مدارک آن را هم به ستاد داده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار