معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تاکنون در سطح دو میلیون و 100 هکتار مبارزه با علف های هرز و 120 هزار هکتار نیز مبارزه با سن انجام شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد علی باغستانی در سفر به خراسان شمالی  گفت: پیش بینی می شود امسال در حدود دویست تا سیصد هزار هکتار از مزارع کندم به آفت زنگ گرفتار شوند که برای 700 هزار هکتار سم در این ارتباط پیش بینی و تهیه شده است .

رئیس حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی از به هشدار درامدن زنگ در مزارع گندم خبر داد وگفت : تاکنون در 6 استان جنوبی کشور زنگ در مزارع گندم کانون کوبی شده است .

باغستانی با اشاره به مساعد بودن شرایط اقلیمی برای گسترش کانون های زنگ از کشاورزان خواست به محض ملاحظه این کانون ها ادارات جهاد کشاورزی را در جریان قرار دهند .

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین پیش بینی کرد امسال در حدود 6 میلیون هکتار از مزارع گندم مبارزه با سن و علف های هرز انجام شود که تاکنون در سطح دو میلیون و 100 هکتار مبارزه با علف های هرز و 120 هزار هکتار نیز مبارزه با سن انجام شده است .

باغستانی افزود: با همه این مبارزه ها در حدود صد میلیون تن محصولی که در کشور تولید می شود در بسیاری از محصولات نگرانی در ارتباط با باقی ماندن سموم و کود وجود ندارد .

رئیس حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی گفت: براساس طرحی که به صورت مشترک با وزارت بهداشت تهیه شده امسال محصولات پاک دارای کد 16 رقمی و شناسنامه دار خواهند شد

باغستانی افزود: با این کد 16 رقمی مصرف کننده می تواند چگونگی کیفیت تولید محصول و تولید کننده را رهگیری کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.