رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، از اجرای طرح تبلت برای دانش آموزان از سال تحصیلی آینده خبر داد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛  ​خسرو نظری در جمع معاونین و مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش استان قزوین گفت: این طرح از سال جدید در تمام کشور بصورت پایلوت با حداقل اعتبارات مالی اجرا خواهد شد.

نظری اضافه کرد: در این طرح به اندازه نیاز هر واحد آموزشی تبلت ها در اختیار مدارس پایلوت قرار خواهد گرفت تا پس از سنجش میزان بازدهی و در صورت موفقیت در سراسر کشور اجرا شود.

وی طرح تبلت را همراستا با طرح هوشمندسازی مدارس دانست و گفت: این ایده می کوشد با تکیه بر فناوری های روز در فرایند آموزش نقش آفرین باشد  
​رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ​استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خبر داد .

به گفته ​نظری، با توجه به نیاز های این وزارت خانه به نیرو ی انسانی متخصص و تامین نشدن کامل این نیاز، 5 هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

​وی اضافه کرد: با استخدام این نیروها که مراحل قانونی آن در دست اقدام است ، تا حدود زیادی مشکل آموزش و پرورش رفع می شود.

​نظری ، سال تحصیلی جاری را یکی از منحصر بفردترین دوره های تحصیلی در کشور دانست و گفت: امسال برای اولین بار شاهد افزوده شدن 200 هزار دانش آموز ابتدایی به مجموعه آموزش و پرورش، خروج 25 هزار نیروی بازنشسته و کاهش 25 درصدی حق التدریس ها براساس عملکرد خرداد 93 بودیم.

رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره مجتمع های آموزشی عشایری و روستایی هم گفت: در حال حاضر 29 هزار نفر نیروی انسانی تنها در بخش اجرایی این مجتمع های آموزشی فعالیت می کنند درحالیکه با منحل کردن این مجتمع ها و آزادسازی بخش زیادی از این تعداد نیرو می توان کمبود نیروی انسانی را جبران کرد.

انتهای پیام/س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.