کرمان؛

45درصد تسهیلات بانکی در خدمت تولید باید برنامه ریزی شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: بانک های کشور موظف شده اند در سال جاری 45 درصد از تسهیلات خود را به تولید بدهند که معادل 160 هزار میلیارد تومان می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان ، محمود سلطانی زاده گفت : بهبود فضای کسب و کار، عارضه یابی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تامین مادی واحدها و ... از لوازم رفع موانع تولید است که باید در سال جاری به آنها عمل کنیم.

سلطانی زاده افزود: در سال گذشته کارهای بزرگی در حوزه معدن در استان کرمان انجام و محدوده های کوچک معدنی تجمیع و در حال گذاشتن به مزایده است و 23 پهنه بزرگ در استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: باید در زمینه ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی در حوزه معدن جدی کار شود و واحدهای نیمه فعال و تعطیل شده شناسایی و برای رفع مشکلات و فعالیت مجدد آنها پیگیری های لازم صورت گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه  در حوزه بازرگانی باید به اصناف و افزایش بهره وری خدمات توجه ویژه شود افزود: وزیر صنعت و معدن اعتقاد دارد که عرضه و تقاضا باید بازار را تنظیم کند و یکی از سیاست ها در تنظیم بازار، افزایش عرضه به بازار است و راهکار موردنیاز آن افزایش تولید می باشد.

سلطانی زاده با اشاره به برنامه های حوزه تجارت در سال 94 تصریح کرد: در بخش صادرات باید مشخص شود چه کالاهایی با چه راهکارهایی می توانیم صادر کنیم و پایش کشورهای هدف و ارائه خدمات کالاهای صادراتی و خدمات نمایشگاهی در این کشورها اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در استان کرمان 242 هزار مترمربع فرش بافته شد که این رقم برای استان کم است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.