معاون بهره برداری و سير و حركت راه آهن گفت: با امضای توافقنامه تبادل كالا ميان ايران و تاجيكستان ترانزيت كالا ميان دو كشور به 100 هزار تن در سال افزايش می‌يابد.

افزایش ترانزیت کالا و صدور خدمات فنی و منهدسی ریلی از ایران به تاجیکستانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ؛ حسين عاشوري گفت: شمش آلومينيوم و پودرآلومينيوم از عمده كالاهاي ترانزيتي ميان ايران و تاجيكستان است.

وي افزود: نشست هاي متعددي ميان مسئولان راه آهن و شركت‌هاي صاحب بار دو كشور برگزار شده است تا همكاري افزايش يابد.

معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن گفت : پيش نويس قراردادي به امضا رسيده اتست تا
ايران و تاجيكستان براي تبادل واگن اقدام كنند و درباره نرخ تعرفه هاي حمل مذاكراتي انجام شد.

عاشوري در باره برنامه كاري هيات تاجيكستاني در زمان حضور درايران گفت: توافقنامه تبادل كالا ميان دو كشور كه به امضاي رئيس راه آهن تاجيكستان رسيده است ، در اين سفر به امضاي مديرعامل راه آهن ايران خواهد رسيد.

وي افزود: نهايي کردن نرخ تعرفه حمل بار ميان دو كشور و همچنين  صدور خدمات فني و مهندسي از ايران به تاجيكستان از ديگر برنامه هاست و بازديد از برخي کارخانه هاي سازنده واگن و لكوموتيو سازي و همچنين بازديد از دانشكده فني مهندسي راه آهن نيز در برنامه است.

وي با اشاره به صادرات پودر آلومينيوم به تاجيكستان گفت : با نهايي شدن توافقنامه همكاري دو كشور ميزان كالاهاي ترانزيتي ميان دو كشور تا  يك ميليون تن هم افزايش خواهد يافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار