مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از تعامل تنگاتنگ و رایزنی جدی میراث فرهنگی با شهرداری تهران در جهت تبدیل ابنیه تاریخی به ساختمان‌های فرهنگی خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم بهره گیری هرچه مطلوب‌تر از ساختمان‌ها و ابنیه‌های تاریخی در استان تهران اظهار  کرد: در همین راستا، رایزنی و تعامل مثبت سازنده و تنگاتنگی با شهرداری تهران ایجاد شده تا ساماندهی ساختمان‌های تاریخی در اولویت جدی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود:‌ تبدیل ابنیه‌های تاریخی به ساختمان‌های فرهنگی از نمونه اقداماتی است که در برنامه های آینده لحاظ شده که با تحقق آن به نوعی امر احیاء و مرمت ساختمان‌های تاریخی به صورتی هدفمند و سازنده، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

خسرو آبادی تصریح کرد: ساختمان  ارباب هرمز از نمونه‌های برجسته این رویکرد است که شهرداری تهران با وجود هزینه کرد 2میلیارد تومانی در این پروژه، آن را در اختیار خانه گرافیک در تهران قرار داد.

وی در پایان گفت: مرمت ساختمان‌های تاریخی و در جهت کارکردی خاص، بهره گیری از آن را معنا دارد می کند و عقیده ما بر این است که مرمت به صورت صرف برای مرمت نباید انجام شود،بلکه کارکرد و بهره‌وری هرچه مطلوب‌تر از این ظرفیت نیز باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار